Alla inlägg under augusti 2007

Av Åsa - 31 augusti 2007 19:26

Har haft migrän under em och mår fortfarande inte alls bra.

Kan ju komma av förkylningen eller som reaktion på att man var på Ikea i går. Mycket folk, rörigt osv . Verkar ju känslig för sådant just nu.

Kroppen blir stressad även om inte jag tycker att jag blir det.


Så det blir nog en tidig kväll här, har sovit under em också.

Hoppas man mår bättre i morgon.

Av Åsa - 31 augusti 2007 11:45

Här kommer hyllan som jag delvis har korgar i. Dessa hade jag sedan tidigare.

Hyllan tillhör badrums grejerna men man kan ju ha den var man vill....


Plast backarna för hopprep, rollerblades, hjälmar osv hade jag tänkt köpa i grön färg men då tyckte mannen att de skulle väl  vara i vitt?!

Så då tänkte jag att det kanske skulle bli bättre men näpp, gröna ska de vara så de får köpas vid nästa Ikea besök !!

Av Åsa - 31 augusti 2007 11:08

Här kommer bild på sko bänken.

Den kan man sitta på och ha skor i.

Köpte dock inte korgar till alla "gluggarna" som jag tänkte från början , pga att korgarna är mindre och då kan man inte ha skorna där. Om man inte är barn och har under 27 i sko nummer !!


Hade alltså tänkt att man skulle ha skorna i korgarna så att det skulle se trevligare ut. Men se det gick ju inte. Upptäckte det redan på Ikea så då köpte jag bara fyra korgar.


Lovisa tyckte att vi skulle ha våra inne skor där så vi börjar att ha så iallfall.

Sedan disponerar var och en korgen ovanför sina skor som man vill.


Av Åsa - 31 augusti 2007 07:29

Här har man fått besök av virusar, en hel hop tycks ha intagit och installerat sig i näsan och halsen.Även ögonen känns irriterade.


Så det blir till att hålla sig hemma idag. Enda utflykten blir isåfall ner till återvinningen på em, där behöver man inte riskera att dela med sig av virusarna. Där slänger man det man ska och sedan hem igen.

Men få se hur jag mår då annars kanske mannen kan tänka sig en tur dit.


Han jobbar idag och vid förfrågning igår kväll hade han inga tecken på virusar. Han har förövrigt ätit färdigt sin antibiotika kur för öroninflammationen och verkar ok. Men han blev inte bra förrens i slutet av kuren så har man otur kan det finnas bakterier kvar så det blommar upp igen. Men får hoppas att det inte blir så.


Nu blir det te och så ska jag se färdigt en Beck film. Somnade efter halva igår....


Av Åsa - 30 augusti 2007 21:30

Blev Ikea idag.Sovit på em och sedan skruvat ihop endel saker.

Näsan kliar och jag tycker det känns som en förkylning är på gång.

Åter kommer med lite mer imorgon och kanske bilder på det jag lyckats skruva ihop.

Av Åsa - 29 augusti 2007 22:25

Sitter och väntar in mannen, är ju kul att hinna byta några ord innan jag kryper till sängs och han nog sitter uppe en stund till.


Läste på aftonbladet att vinterkräksjukan redan anlänt till Göteborg och flera sjukhusavdelningar var drabbade.


FY !! Är det något jag verkligen inte gillar så är det just det...

Inte vill man ha det själv eller behöva torka efter andra (familje medlemmar) och inte kul må jag säga om det drabbar våra boende på jobbet. Då går man ju omkring och känner sig spy färdig mer eller mindre hela tiden på arbetsplatsen.

Näpp roligare kan man ju ha det.

Brukar anlända till mina trakter i December, har ju hänt ett par gånger att vi varit drabbade runt jul. Inte kul tid på året då man ska träffa släkten och äta gott och ha det roligt.


För två jular sedan var jag super kass under julhelgen så vi hm ja resten av familjen rättare sagt fick fira själva, jag hade  lixom annat för mig...


När julhelgen nyss var passerad så började jag pigga på mig och ville ha jul mat men då var det mesta uppätet.Två dagar senare insjuknade jag åter och blev förpassad till säng-toalett-säng-toalett.

Gick ner sju kilo i vikt och då är jag en pinnig typ som väger precis strax under 50 kg .Så då såg jag verkligen utmärglad och riktigt sjuk ut.

Dessutom gillar jag verkligen detta med jul så det känndes snopet att hela julen så att säga försvann för mig det året. Älskar julmat och att få frossa i olika sill sorter.....


Av Åsa - 29 augusti 2007 21:36

Ibland blir man ju irriterad på dessa reklampauser  flera gånger under ett program, men andra gånger är jag glad att de kommer.

Unde förra pausen (kollar Brian på 5an) så hann jag sätta på te vatten , ut med hundarna på liten kiss vända, göra i ordning mitt te och när jag landar i soffan så är reklamen slut !


Nu är det paus igen och jag har inte ens hunnit dricka ur hälften av teet än...


Barnen sover och mannen anländer väl närmare 22.30

Själv börjar jag bli lite trött, som sig bör vid denna tid på dygnet.

Efter programmet blir det till att fylla på hö åt marsvinen och sedan sängdags.


Nu är reklamen slut...


Av Åsa - 29 augusti 2007 20:45

Här har man varit så seg under em och kvällen så det har inte hänt så mycket här idag.

Linnea är täppt i näsan och fick ta näs spray i kväll. Känner sig inte sjuk så få se hur det är i morgon.


Här hade man tänkt ta en tur till Ikea i morgon och handla en massa pryttlar men får bli någon dag nästa vecka om Linnea blir sjuk.

Annars hade jag planerat att ägna helgen åt att skruva ihop alla inköpta

prylar, brukar ju ta ett tag....


Ska främst köpa saker till hallen som garderob(och inredning till den), skobänk (kan sitta på och ha åtta par skor i,för att "slippa" se skorna ska jag köpa åtta passande korgar att ha dem i ), ny skohylla, spegel, liten hylla som jag ska ha små korgar på hyllplanen som man kan ha mindre saker i, plast lådor med lock för tex rollerblades/skridskor ,liten pall för barnen att sitta på (blir ev en grön mammut pall!) sedan några förvarings backar till barnens rum och ev en lampa till Lovisas skolbänk.


Sedan ska det kikas på annat med.Vi behöver ny soffa framöver så jag tänkte provsitta några för att se vad jag vill ha.

Har nämligen sett ute en soffa med tyg i precis min smak, den vill jag ha.

Mannen bryr sig ju just inget alls, eller behövs det är han lätt övertalad *skratt*. Skönt att välja själv!!

Men är ju typiskt om soffan jag vill ha med just det tyget som man kan välja är super dålig att sitta i.Då blir jag lite knäckt!!

Får hoppas på det bästa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards