Alla inlägg under december 2007

Av Åsa - 31 december 2007 15:11

Känner mig så seg i kroppen i dag.

Har i allafall varit en sväng till affären och sedan till moster B och Linnea. Hon ska sova ytterligare en natt där  så det blir tre totalt i rad.

Var dit med lite mer kläder bla vill hon ha en fin klänning.

De ska dock var hemma och mysa men är ju roligt att klä sig fint ändå.


R jobbar och kommer väl hem runt 22.30 Så det blir en väldigt lugn nyår.

Jag tycker inte det är så särskilt med nyår längre, var ju lite skillnad då man var yngre och var ute på partaj!

Men jag är helt nöjd med att vara hemma i lugn och ro med Lovisa och sedan R också.


Vi har pysslat med marsvinen och nu ska jag fortsätta att städa en stund i Linneas rum.

Av Åsa - 30 december 2007 20:47

Det blev endel pizza kvar i allafall av Lovisas o min så det kan vi äta till lunch i morgon.


Nu är Lovisa på väg i säng och själv gäspar jag rätt friskt .

Dock hade jag tänkt orka vara uppe en stund till, ev ska vi se någon film vi hade på lager.



Av Åsa - 30 december 2007 18:10

I dag har jag ägnat endel av fm åt att ordentligt städa Linneas rum, är bra att passa på då hon inte är hemma *skratt*.

Undra om man var lika själv som sparade på allt, men det var man nog...


Fick lätt i hop två kassar med skräp och då är det mesta faktiskt pappers bitar, trasiga pennor, tråd stumpar osv.

Rent skräp med andra ord!


På em fick jag trevligt besök av en  marsvins köpare så nu har lunkar hanen Gustav och lakeland gossen Ivriga Ivar flyttat.

De kommer att få de så bra och säkerligen bli mycket ompysslad .

Lycka till med gossarna!


Min bror har varit här en stund och så har Lovisa och jag spelat troll spelet.

Hon fick det i julklapp av min bror.


Nu kikar Lovisa på barnprogram och R är ner till Linnea med lite grejer, hon ska nämligen sova kvar en natt till hos moster B.

Vilket gör att jag fortsätter min städning i hennes rum i morgon igen så hoppas jag bli klar. Ska bla damma och det tar ett tag, har massor av änglar som hon spar på.

Säkert en 50 stycken och så en massa andra prydnads grjer.

Men vill städa ordenligt emellanåt!

Visserligen brukar Linnea få hjälpa till men jag har sagt till henne att jag kan göra det nu då jag är ledig och har lite mera tid. Dessutom lite mer ork också!


R ska hämta pizza också. Lovisa och jag ska dela på en. Äter i allafall nästan aldrig mer än en halv pizza.

Lovisa ville att det i allafall skulle vara skinka på så jag valde en med skinka, champinjoner och ananas, namnet är  "Klackberg" (på lokala pizzerian).

Precis samma namn som på vår lilla by, så det passade ju bra!


Nu kommer pizzan, återkommer senare.


Av Åsa - 29 december 2007 21:47

Nu kl 22.00 i kanal 1 så ska vi se Komissarie Lynley


Brittisk polisserie efter Elizabeth George. Del 1 av 2. Liket av ett barn hittas på en lantegendom och ett engelskt par får äntligen veta vad som hände deras son, som kidnappades för 15 år sedan. Lynley, som var pojkens gudfar, vill stötta familjen. Men ett dramatiskt händelseförlopp leder till att han själv blir misstänkt och intagen för förhör. I rollerna: Nathaniel Parker, Sharon Small, Shaun Parkes, Paul Hickey, Jacob Avery, Georgina Rylance, Nicholas Farrell, Samantha Bond, m.fl


Till det blir det varma mackor med tonfisk, lök och ost.

Ramlösa med blåbärs smak till och därefter en god kopp te.

Av Åsa - 29 december 2007 17:21

Då har barnen och R sett "Bi filmen" de tyckte den var så bra.

Sedan åt vi och så har jag skjutsat ner Linnea till moster B.

De skulle ju lägga pussel bla så det håller de nog på med nu!


Lovisa och jag har spelat "Djursjukhus spelet" på datorn en stund men nu ska jag hoppa in i duschen och Lovisa ska spela "Fem myror är fler än fyra elefanter".

Av Åsa - 29 december 2007 13:47

Här kommer bilder på sötnosarna Koola Kånny, svart och så min skyddsling Kånrad.

De ligger i sina säckar och myser.


Av Åsa - 29 december 2007 09:58

Känner mig fortfarande lite små förkyld men annars ok.


I dag ska barnen och R på film, den nya om getingar eller är det bin kanske!


Sedan ska Linnea till moster B och sova där en natt. De ska bla lägga 500 bitars pussel. Hon hade köpt tre st nya och nu var väl både B och linnea ivriga att börja på någon av dem.De har lagt flera 500 bitars pussel tidigare.


Så i kväll får det bli lördags mys med bara Lovisa fast jag kan ju mysa med R med förstås *skratt*.


Nu ska vi äta frukost barnen och jag. R har ju som bekant gärna sov morgon!

Av Åsa - 29 december 2007 09:51

I går kväll såg vi filmen "The Messengers".

De är en skräck film, fast i lite mildare form tycker jag.


Handlingen:

Familjen Solomon bestämmer sig för att flytta från Chicago för att ge sin rebelliska tonårsdotter en lugnare uppväxt. De slår sig ner på en nedgången solrosfarm i North Dakota och allt är frid och fröjd. Men samtidigt som renoveringen av farmen fortskrider så börjar dottern få upplevelser i huset..


Jag gillar normalt inte skräckfilmer men denna var ändå ok. Spännande och med övernaturliga, skrämmande inslag.

Endel filmer är det ju en massa blodiga våldsamma scener och det gillar jag inte. Men det förekommer inte direkt sånt i denna film.


Betyg från mig blir en 3:a. (Sätter 1-5)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards