Alla inlägg under februari 2008

Av Åsa - 28 februari 2008 18:13

Jobbade på fm och det gick väl bra men finns hur mycket som helst att göra,i morgon går jag 7-11 och det är ju en skön tur och något ska jag väl hinna med ändå hoppas jag.

Efter jobbet var det hem och äta och så skulle barnen duscha.Därefter bar det av till frissan för de behövde klippa sig.

Sedan till mina föräldrar där de är nu och ska sova i natt.

Jag var till affären en sväng och så köpte jag tre ljus på "lukat gott affären", kommer inte på vad den heter numer.Blev med dofterna apelsin,påsklilja och rent o fräscht. Finns så många härliga dofter!


Är trött och seg. Hade ju varit kul att passat på att gå ut och äta R och jag nu när vi inte har några barn hemma, men jag börjar ju 7.00 i morgon bitti och är dessutom så trött så det får vara till en annan gång.

Av Åsa - 27 februari 2008 20:00

Lovisa har  fått tid nu för ett besök hon näsa-hals doktor för bedöming om halsmandlarna ska bort.

Så den 11/3 ska vi till grannkommunen och se vad de tycker.

Av Åsa - 27 februari 2008 19:48

I dag började jag dagen med att börja städa uppe i vårt badrum.

Eller snarare duschrum med handfat!

Hann med att städa i badrumsskåpet och på golvet. Flyttade in en till förvarings låda i plast med hjul som jag fick ner en del städ grejer i , ungarnas hårfärgs sprayer mm.

Har sedan tidigare en tvätt korg för just smuts tvätt och en som det finns rena badlakan och handdukar i.Ska köpa en till mindre förvaring som den jag ställde in idag fså man får plats med shamppo o sånt i.

Blir nog bra.

Kvar är att skura i själva duschen , främst golvet och det tänkte jag hinna med snart. Går ju snabbt.


Sedan jobbade jag mellan 11-16.30

Hem och lagade mat.

I dag blev det "Feta ost fyllda köttfärsbiffar med paprika tzatziki och égengjord klyft potatis".Blev väldigt gott. Alla i familjen älskade potatisen och biffarna fick av barnen 3 poäng av 5 möjliga.

Jag och R gav biffarna en 4a !

 Ska lägga in receptet här också men hinner kanske inte i dag.


Efter maten pysslade jag med marsvinen. Nu blev det broccoli och vissa fick även gul paprika. Fyllde på kraftfoder, vatten och hö.

Alla mår bra och är ju så söta!


Nu har barnen gått upp och städar i sina rum, otroligt vad de kan stöka till !

Ska gå upp och hjälpa dem lite och så städa i duschen.

Sedan blir det lite tv skulle jag tro och trött är jag så det blir nog ingen lång kväll.

I morgon börjar jag 8.00 men slutar till lunchen så det känns helt ok.

Av Åsa - 27 februari 2008 19:45

Gårdagen jobbade jag hela dagen och sedan blev det mat, därefter åkte vi till svärföräldrarna och fikade.

När vi kom hem var det lägg dags för barnen och själva kikade vi sedan på en film, men jag somnade i soffan som vanligt...


Av Åsa - 25 februari 2008 19:09

Rostbiff och potatis sallad blir det för mig och R i kväll.



Av Åsa - 25 februari 2008 16:31

Maten blev vanliga köttbullar och makaroner.

Vi tänkte köpa nåt annat till kvällen , vad man nu kan vara sugen på!?

Barnen vill nog ta räkorna som finns kvar och äta räksmörgås i allafall.


Själv vet jag inte om jag vill ha köp pizza kanske eller vad man ska hitta på.

Får fundera på det.


Tänkte mig en tur till mataffären så jag ska skriva ihop vad som ska handlas för denna veckan. I allafall fram till helgen.

Är väl mer ekonomiskt att åka till någon billig affär i grannkommunerna men nä ingen ork till det. Vi handlar mest på orten och det är väl tur det med som min mor brukar säga så man gynnar affärerna här med. Blir ju tomt om de inte skulle finnas.


Har lite huvudvärk men har ännu inte tagit någon tablett utan ska försöka klara mig utan.Äter ju omeprazol för magen och visserligen sa min doktor att jag efter några dagars ätande kan prova med en huvudvärkstablett om jag behöver men jag skjuter på det så länge det går...

Kan ju var en kombination av stress och tabletterna som magen sparkat bakut för, men jag har ju kännt av att jag får ont i magen efter tabletterna så de är ju inget magen gillar i allafall.

Av Åsa - 25 februari 2008 16:22

I dag började jag jobba redan 07.00 , inte ofta jag gör det och nu var det ju lov dessutom så jag försökte vara så tyst som möjligt.


Jobbade fram till lunch och sedan hem. Då åkte R i väg en sväng, skulle sälja en akvarie ställning till någon likasinnad (fisk tokig!!).


Sedan var han och klippte sig så nu är det inte många milimeter långt, men ack vad det växer fort. Märks såväl då man har så kort.

Praktiskt dock inget att föna där inte...


Sedan ringde mamma och undrade om vi hade gott om plats i frysen...

De kom strax därefter förbi med två kassar fulla med glass från glassbilen. Här blir vi bortskämda!

Var både blandade glass påsar , glassbåtar och några andra sorter.....



Av Åsa - 24 februari 2008 21:23

Nu blir det räksmörgås och en kopp te innan sängdags.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards