Alla inlägg under maj 2008

Av Åsa - 30 maj 2008 16:54

På fm tog jag det lugnt, tvättat lite , såg några avsnitt på webb tv av serien "What about Brian", såg även sista avsnittet av "Greys Anatomy".


Ett gäng marsvin är ute och kaninen huserar i hundgården.


Jag har städat i badrummet men är inte helt klar.Får kanske bli senare eller i morgon. Måste ha en stol så jag kan torka taket o högt upp på väggen.


Barnen och jag har handlat inför helgen.Blir hemgjord pizza en kväll och en annan grillade tunna revbensspjäll och potatissallad.Inte alls dumt!

Jag har hela veckan planerat att prova´ett nytt recept på italienska köttbullar men stupar varje gång på att det inte finns någon lammfärs.

Nu var budet att på måndag kanske de fått fatt på det, så nu hoppas jag på det.Kikade även i grannkommunen i veckan när vi handlade där men de hade inte heller lammfärs....


R åkte i väg i morse mot västkusten tillsammans med ett gäng dykintresserade. Så nu ska det plaskas i dagarna tre.

Hoppas de får bra dykning och har en trevlig helg.


Vi har fått två filmer till helgen "Surf up" , är visst någon pingvin som ska vara med i en surf tävling, så den ska barnen och jag se ihop.

Fick även en film som heter "Waitress" som jag får kika på någon kväll.


Av Åsa - 29 maj 2008 18:34

Linnea är på skolfest och det var ju passande väder för det.

Jag skjutsade henne och kompisen A och så hämtar hennes pappa dem sedan.


Lovisa och jag har tagit in alla marsvin som varit ute och plockat ner tvätten.

Nu kikar hon på barnprogrammen och sedan vill hon att vi ska ut och spela "plockepinn". Vi köpte det för ett tag sedan, är långa, stora pinnar för utomhus spel.Så snart blir det dags för det.

R är till dyk klubben en stund.


När jag var till affären kunde jag bara inte motstå att köpa en kladdkaka, vi åt det på jobbet igår och det är ju bara såå gott.

Så det blir lite sådant och grädde till te koppen i kväll.


I går var jag så godis sugen på kvällen men som tur var hade vi inget godis hemma, vill ju hålla mig så gott jag kan till lördagarna...

Ja eller något på fredagarna kanske med, den dagen får barnen popcorn, nötter, chips eller liknande och "vanligt" godis på lördags kvällen.

Så räcker det till mamma med så tackar jag nog inte nej *skratt*.


Men kladdkakan i kväll är ju nästan som godis men inte riktigt *skratt*.

Någon film ska vi också se men har ingen aning om vad vi har hemma just nu, hoppas det är nåt bra i allafall.


Av Åsa - 29 maj 2008 14:54

Selfen Meya är på tur att få bebbar, spännande som alltid.

Lakeland honan Saima verkar också dräktig men där blir det bebbar tidigast om drygt en månad.Pappa till dessa väntade kullar är skinnyn Kånrad Kanel.


Har försökt sätta min fina skinny Petra med hane men jisse så sur hon har blivit och givit hanarna spö,efter två försök med några veckors mellan rum tror jag att jag ger upp.

Hon har fått en kull så jag har Ljuvliga Julia efter henne, men skulle gärna haft någon mer.Får fundera om jag ska våga försöka igen annars får hon bli kelis här hemma istället.


Ljuvliga Julia har nu fått bli sambo med Kånrad Kanel och Hälsosamma Hjördis bor med Fixar Frasse.

Om det blir bebbar där så blir det tidigast i mitten av augusti.


Sedan blir det inga kullar här förrens senare i höst/vinter.

Av Åsa - 29 maj 2008 14:49

Här är man nu ledig i flera dagar vilket känns så skönt och lyxigt, särskilt som vädret är och ska vara toppen.


I dag går tvättmaskinen för fullt, en massa marsvin är i ute burarna (3 st) resten har fått en massa gräs o sånt inne i sina burar.


Vaknade med huvudvärk, lite typiskt den första ledig dagen men efter en treo så är det bättre.


Tar det rätt lugnt idag men ska så småningom ta mig till mataffären.

R är snäll och åker till lantmännen för spån, pellets och havre inköp till våra små fyrbenta.


Av Åsa - 29 maj 2008 14:49

Här ser ni tjejerna i sina nya solbrillor.

Av Åsa - 26 maj 2008 19:47

På em åkte barnen och jag till grannkommunen för diverse inköp.

Så nu är examenskläderna färdig köpta till barnen och Linnea fick även en vit kjol (ska ha klänning o bolero på avslutningen).

Linnea köpte även gummistövlar och så blev det varsit par med solbrillor till barnen.De köpte ett bowling spel för egna pengar som har testats här inne.


Jag hade inte ork till att kika på nåt nytt i klädväg denna gång.

Däremot handlade jag en del annat bla nya dukar till ute borden, massor av gardin tyg (10m) som ska bli gardiner till marsvins rummet,några solcells lampor (heter de så?!) till trädgården, tvättkorg att ha glas o plast återvinnings grejer i och sen blev det mat och annat till hushållet.

Av Åsa - 26 maj 2008 19:41

R och jag åt frukost ute i trädgården, det var så mysigt.

Härlig årstid!


Kaninen fick bli placerad i vår hundgård under dagen, där har hon gott om utrymme att springa och en massa gräs att smaska på.

Hund huset kan hon vara i eller under så hon såg så nöjd ut.





Av Åsa - 26 maj 2008 19:04

Gillar serien "What about Brian" men lyckas sällan se den på tv, tycks gå på konstig tid.

Är det någon som vet om man kan se den via nätet och var ??

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards