Alla inlägg under juli 2008

Av Åsa - 31 juli 2008 21:30

Gjorde illa mig i ryggen på fm , lyfte en sak och vred mig lite och aj, aj vad ont jag fick mitt i vänstra delen av ryggen.

Är väl någon muskel som jäklas.

Men bara man tar det lugnt och undviker vissa lägen går det bra.

Dock var barnen snälla och hjälpte till med några marsvins burar som skulle göras rent.


På em skulle Linnea till moster B och Lovisa och jag passade på att åka till biblioteket. Väl där så kom en rejäl åsk och regn skur så vi blev kvar lite extra länge bland böckerna. Letade bla efter "Karius och Baktus boken", det skulle finnas ett ex inne men icke, fanns inte. Kan ju vara någon som ställt tillbaka den fel eller så sa biblotikarien att det försvinner böcker ibland, med andra ord folk som stjäl från hyllorna ner i väskan, så fräckt!

Man får ju låna böckerna gratis!

Av Åsa - 31 juli 2008 08:56

Har funderat ett tag på en ny liten behändig digitalkamera och har nu inköpt en sådan. Vikt 130g är perfekt,tycker jag!

Blev en Canon IXUS 85 IS.

Får se om det kan bli några provbilder tagna idag.

Av Åsa - 31 juli 2008 08:55

Gårdagen blev det  mest att tvätta,pyssal lite hemma och med marsvinen.

Brorsan var hit en sväng också, alltid trevligt.

Av Åsa - 30 juli 2008 08:59

Solen skiner men känns svalare i luften än tidigare förmiddagar .

Känns bra!

Lovisa funderade när skolan börjar, är lite spännande att börja 1:an, här börjar de 18/8 och hon var nöjd med att det är lite lagom länge kvar tills dess.

Samma dag börjar jag jobba men jag hade nog gärna sett att det var längre dit *skratt*.

Av Åsa - 29 juli 2008 18:36

På fm då jag var till mataffären träffade jag en fd arbetskamrat vid godis hyllan, dock var jag duktig och avstod godis *skratt*.Fast nu ångrar jag nästan det beslutet...


Hur som, vi pratade en stund och då berättade hon att hennes syster dog för något år sedan, hon var 45 år och dog hastigt av en hjärtinfarkt.

Är väl som tur är ganska ovanligt i den åldern ,men hemskt att någon ska dö av hjärtinfarkt vid så låg ålder . Hon hade flera barn också, fy så hemskt det måste vara för dem att så hastigt förlora sin mamma.


Av Åsa - 29 juli 2008 17:31

I dag tog vi med brorsan på besök till Wernergårdens mejeri, där man kan fika i mysig miljö och köpa ostar tillverkade på gården.

Vädret var alldeles lagom med både sol och moln.


Bilderna visar

När tjejerna är på väg tilll bilen med sina gos marsvin med sig!

Fika intas och Lovis har hela läpparna fulla med pärlsocker!

En söt liten tjur eller var det en ko, tittade inte efter...

Här är cafèt där man även köper ostarna.

På väg mot bilen,R, brorsan och barnen, själv håller man i kameran.

Sedan är det ostarna vi köpte.Färnbo ost, hårdost med god, mild smak, blå mögel och vitmögel ost.


Man fick provsmaka olika ostar och alla var jätte goda.

De har en hållbarhet på ca 5-6 dagar tror jag det var (innehåller inga konserveringsmedel) , går annars att frysa endel av dem.

Jag har ju inte så långt dit så det blev några sorter idag och fler i framtiden...


(Hur får man förrästen text mellan bilderna??)


Av Åsa - 28 juli 2008 22:58

Så här såg en av mina tomatplantor ut, men de brukar "komma igen " efter rejält med vatten. Får nog vattna dem flera gånger under dagarna om värmen fortsätter.

Man känner sig ju själv i denna värmen ungefär som plantan ser ut !

Av Åsa - 28 juli 2008 22:51

I dag var det dags enligt min almenacka att ringa om ny operationstid åt Lovisa som ska ta bort halsmandlarna.

Vi fick från början tid i våras men blev ju inget då vi sjuksköterskor strejkade (till nästan ingen nytta alls visade det sig sen!), därefter fick hon tid skolavslutningsveckan men den tackade vi nej till. Man ska nämligen vara hemma ca en vecka i allafall efter operationen och då skulle hon missat avslutningen.


Nu har hon faktiskt hållt sig frisk (har haft periodisk feber, vilket för hennes del inneburit att hon haft feber nästan en gång per månad i ett par dagar), ja hon har inte haft det alls under sommaren vilket gör att man nästan började fundera på om vi skulle avvakta med operationen.

Halsmandlarna är dock väldigt stora och gropiga så hon jag ringde till i dag tyckte absolut man ska ta bort dem.

Så nu är ny tid satt till fjärde september.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards