Alla inlägg under september 2008

Av Åsa - 28 september 2008 15:58

Här går dagarna snabbt och i dag är jag helt ledig utan några tider att passa, det är så skönt.


I går var barnen och jag på marsvinsutställning och jag som fortfarande är väldigt trött tänkte tanken på morgonen att OM vi har tur så får vi visa våra marsvin innan lunch pausen och OM vi INTE går till final kan vi vara hemma tidigt, konstigt resonemang men är man trött så är man...

Roligt i allafall att komma i väg och träffa några väldigt trevliga vänner.

Inget av de fyra vi hade med gick till final denna gång så min hypotes om att åka hem vid lunch hade kunnat bli verklighet om jag inte gått och blivit förälskad.

Det sa bara klick då vi såg honom och vad ska man göra när det visar sig för att föremålet för ens kärlek dessutom tilläts flytta hemifrån efter att ha visats upp!

Kände genast i hjärtat att den grabben ska med mig och barnen hem och så blev det. Ett sådant sött,mysigt och ovanligt marsvin kan man bara inte säga nej till.


Han är en stor grabb med namnet "Bergatrollets" Alfons, fast vi kallar honom ofta för Alf kort o gott.

Han är av rasen lakeland men ser mest ut som en rex eller teddy i pälsen som är vit och glänsande då han är satin, ögonen så röda o fina.

Ingen av föräldrarna eller de närmaste i släkten är satin men finns säkert någonstans lite längre bak.


Alf ser ut som en liten isbjörn och är så fin, en riktig kelgris.


Han bor ensam just nu men kommer så småningom att få en kompis.

I morse fick han och de övriga persilja och nyss har de smaskat på morot.

Ett blått hus tyckte vi passade "isbjörnen".


Min mamma var förbi en stund i dag och hon tyckte också han är såå fin


Alf är väldigt snäll och är så mysig att ha uppe. 


Tur tyckte barnen att vi kom i väg till utställningen annars hade kanske aldrig Alf hamnat här och jag är inte sen med att hålla med dem,aldrig att vi släpper i väg honom , här ska han alltid bo!


Av Åsa - 24 september 2008 18:49

Har ju sista veckorna varit så enormt trött. Går dock lite bättre de dagar jag är ledig men när jag jobbar går energin jag har åt till det.

Har sovit någon timme efter jobbet denna veckan, sedan har R fixat mat som jag petar i mig och sedan ev vila en stund till och sedan försöka hålla sig vaken ett tag. Man vill ju göra nåt annat än att jobba, sova o äta..


På mornarna är jag så trött och försöker tänka att om jag bara orkar jobba så får jag sova igen då jag kommer hem!!

På jobbet går det ganska bra i allafall försöker ha energi där trots att jag gäspade mig igenom denna em. Jobbade två timmar extra i dag också då vi var kort om folk.


Har städat en marsvins bur , pratat med barnen och ätit nu blir det åter sängen en stund och sedan hoppas jag orka se en stund på tv eller någon film.

Men mina ögon har denna veckan fallit i hop runt 21.30-22.00 , trots att jag sover efter jobbet.


Förra veckan trodde jag att jag var på väg att bli förkyld men icke.


Har beställt tid hos min dr för att se om det finns nåt att göra.

Mer ont i fingrar och fötter, kanske tar det en massa energi det med.


Renovering av vardagsrum ,det sista där och matrum får vänta, har ingen panik att få klart det utan måste vara piggare först.


Torsdag och fredag jobbar jag kortare turer och så räknar jag med att kunna vila ett tag på eftermiddagarna för Linnea och jag ska hjälpa till några timmar på "klädbytar dagar".Hoppas att det går bra.


På lördag ska vi förhoppningsvis orka åka till Västerås på marsvinsutställning.


Kanske jag ska köpa nåt hälsokost preparat och testa, nåt man blir pigg och alert av.


Nej nu längtar jag till sängen, go natt en stund.

Av Åsa - 21 september 2008 22:09

På fm målade jag lite lister men annars har jag mest tagit det lugnt.

Var ut med vänner och åt under kvällen, trevligt som alltid.

Mat för mig blev god köttfärs schnitzel med fyllning av feta ost,tre olika såser bla tzatziki och så grekisk sallad , är såå gott.

Där efter en kopp te.


Nu ska jag ta något att dricka och kika lite på tv innan sängdags.

Känner mig lite rasslig i halsen men det hoppas jag är nåt tillfälligt.


Av Åsa - 20 september 2008 20:37

Barnen har hoppat in i duschen och snart ska jag bege mig dit för att se att de kommer ut därifrån med, kan stå hur länge som helst...


Sedan blir det sängen för deras del och jag ska utfodra marsvin, ut med hundar och så sjunka ner i soffan med en kopp te och bara njuta...


I morgon ska jag ut med kompis M och två andra vänner och äta mat.

Brukar alltid vara så trevligt så det ser jag framemot.

Av Åsa - 20 september 2008 19:48

På em var brorsan här en stund och hjälpte mig att måla lister, dörrfoder och en dörr,  vi började väl vid ca 12.30 sedan åkte brorsan vid 14.00 och sedan fortsatte jag till 17.30 En bit list är kvar men den får bli i morgon och så ska det vara en omgång vit färg på allt detta igen och det får bli under veckan,men till nästa helg ska i allafall vardags rummet vara klart!


Nästa projekt blir matrummet som ligger i samma rum som vardagsrum ,bara avdelat med en liten mellandel.

Tanken och min önskan är ju att detta rum ska ha samma färg som v-rummet för att mer kännas som ett enda rum.

Nackdelen är den bård som är var uppsatt innan vi flyttade hit, kan jag få bort den utan att skada vävtapeten alltför mycket så kan min önskan om att få väggarna enfärgade uppfyllas, annars måste jag sätta upp en bård på samma ställe efter målningen.


Nu gav jag min i "kast" med en pytte bit och visst till min glädje så går den att få bort (man ska blöta på med en massa vatten och sedan peta, skrapa osv) men vilket jobb, denna pytte sträcka är inte hel klar men i slutänden tog det mer än 1.5 timme. Ett piller jobb att få bort, blir i skikt och när själva klistret kommer i slutänden så får man skrapa pytte bit för pytte bit med naglar , bordskniv...

Någon som har ett annat bra tips ???

Har roat mig med att räkna ut att om jag inte får upp takten för detta arbete så kommer det att ta drygt 40 timmar innan det är klart.....

Hade tänkt att detta rum i allafall skulle vara klart till jul !


Mina stela, lite svullna fingrar är inte alls lämpade för detta men är man envis så är man och jag vill ju inte ha någon bård ......


Bilderna visar mitt arbete efter en stund , när jag börjar närma mig slutet och bården i smått på golvet.


Av Åsa - 20 september 2008 19:45

Blev sov morgon till 08.00 och sedan frukost, är så skönt att äta utan att ha det minsta bråttom.

Sedan blev det tvätt nedplockning, hänga tvätt, rengöring av några marsvinsburar mm.

Förkylning symtomen har klingat av, man kan ju hoppas på att de inte hittar tillbaka heller.

Lite trött och killig i näsan men helt ok och arbetsför....

Av Åsa - 19 september 2008 16:17

Fm segade jag och tog det lungt men sedan åkte jag till grannkommunen och inköpte två dvärghamstrar.Inte det lättaste att könsbestämma dem tydligen när de är unga men han trodde dessa är två honor så nu hoppas vi på det, hm märks väl så småningom om de är av olika kön...


Barnen blev såå glada då de kom hem.


Har även inköpt färg till lister och det som ska målas vitt, få se om vi (brorsan och jag) orkar fixa lite i morgon em.

Han ska på galej i kväll så då blir ju em bäst tyckte jag, så får mansjälv ta det lugnt på fm när man känner sig lite halv risig. Lite snorig och ont i halsen har jag, men det är i allafall ännu inte så "farligt" är jobbigare med att vara så trött i hela kroppen.


Ska ta och göra rent någon marsvinsbur i lugn takt och mysa med de små fyrbenta.

I kväll ska barnen och jag äta hemgjord pizza med tonfisk, lök och ost som fyllning, barnens val. Men jag älskar tonfisk så det blir bra.


I morgon kväll blir det taco gratäng och grönsaker.



Av Åsa - 19 september 2008 09:34

Har varit så trött denna veckan och det har blivit tidiga kvällar.

I går kom R hem vid 19 tiden och undrade om vi skulle se en film senare och det lät ju bra men vid 20.30 var jag så grym trött att det fick bli sängen istället.

Sov gott till klockan ringde vid 06.30 men så enormt trött.

Lite täppt i näsan och yr/ont i huvudet

Tog nässpray och så hälsokost tabletter. Ska komplettera med nåt för huvudet med.

Är ledig tre dagar och det kännns så skönt när man inte känner sig så pigg.


OM jag orkar ska jag fara till grannkommunen för inköp av nya hamstrar, sedan ska några av marsvinburarna göras rent men annars ska jag verkligen slöa i dag  med gott samvete.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards