Alla inlägg under oktober 2008

Av Åsa - 29 oktober 2008 11:53

Yngsta dottern har sovit på fritids i natt.

De brukar alltid bli erbjudna att få sova kvar en natt på höstlovet.

Lovisa har väntat på detta i flera år, då Linnea sovit där tidigare så hon var så nöjd.

Två av hennes närmaste kompisar sov också kvar och ytterligare några från hennes klass så de hade haft så kul.


Linnea och jag hämtade henne på fm och då hade de fullt upp med att spela tv spelet "Guitar Hero" så nu vill Lovisa ha tv spel och stå där med gitarr ...


Kikade på vad playstation 3 kostar, är väl det nyaste och runt 4000-4500 kr tycks det kosta, jisses får jag ju nästan "min" soffa för !!

Nåja man får ju skriva vad man vill på sina önskelistor och så får man se vad tomten kommer med, själv skriver jag soffa med stora bokstäver och syftar på en Ektorp 3- sits soffa från Ikea i fägen Korndal brun och gärna en Ektorp fåtölj i samma Korndal bruna färg...


Av Åsa - 29 oktober 2008 11:46

Dagarna rullar på!

Helgen var jag ledig men så har jag jobbat måndag och tisdag.

Full rulle på jobbet men gått bra, dock sover jag en stund då jag kommit hem, annars orkar jag ingenting!


I dag hade jag sökt kompledigt och skulle väl kunnat få det men så dök det upp en enkät så alla sköterskor ska fylla i den 14.00, så då kännde jag att jag lär ju ändå dit och kan lika gärna jobba ett tag.

Blev en kompromiss så jag har tagit ledigt 10.00-13.00 och jobbar 13.00-16.00, på det sättet hinner jag både med enkäten och att fixa lite med mediciner osv.


Chefen ringde i morse och undrade om jag kunde jobba kväll för de fick inte tag på någon vikarie men R ska bort på kvällen så helst inte fick bli mitt svar. Hon hade en kollega till att fråga så jag vet inte om hon kunde ta den, annars räknar jag med att hon hört av sig till mig igen.

Alternativet för mig var att se mig om efter barnpassning isåfall.



Av Åsa - 24 oktober 2008 21:57

Hemma från jobbet, R har åkt för att hämta pizza så snart blir det till att äta det och så underbart god pizza sallad , hoppas jag!


Sällan vi köper pizza, oftast gör vi den själv då Lovisa inte äter "köp pizza" och vi mest gillar hemgjord vi andra med, fast ibland så blir det köpt.

Idag ska den vara med fläskfile, färska tomater mm på....


Jobba gick bra, rullade på men inget kaos , som det kan bli ibland.

Dock har jag fått huvudvärk nu mot kvällen, fast inte av värsta slaget, tvekar om jag ska ta huvudvärks medicin eller ej.

Oftast är det så att jag inbillar mig att jag ska kunna "sova bort" huvudvärken ,men det brukar nästan aldrig funka så kanske borde jag dra lärdom av det och ta medikamenter så jag förhoppningsvis vaknar utan det sällskapet (huvudvärken) i morgonbitti...


Nu står hundarna och "hänger" ivrigt  i fönstret så nu är nog maten på ingång!


Av Åsa - 24 oktober 2008 11:16

Linnea sov länge men har nu landat i soffan under en filt och med en kopp te i handen *skratt*, ser ju ut som mig !!

Brukar sitta så, uppkurad i ett hörn med filt och te...


Hon kikar på en film som R och jag såg i går, "Drillbit Taylor", komedi.

Handling:

Owen Wilson spelar Drillbit Taylor, en otursförföljd soldat och självutnämnd kampsportsexpert. Tre nördiga high school-killar, desperata efter hämnd på skolans två värsta mobbare, bestämmer sig för att anlita Drillbit som deras livvakt och de får vad de betalar för. Drillbit tar killarna under sina vingar och med sina urflippade och märkliga träningsmetoder lär han dem att försvara sig mot mobbarna och ta tillbaka skolan.


Är väl inte någon super bra film men går att se i allafall och så gillar jag Owen Wilson...

Av Åsa - 24 oktober 2008 11:03

I dag ska jag jobba under em/kvällen men sedan är jag ledig lördag och söndag, så skönt, så skönt.


Nästa vecka har barnen höstlov, R har tagit ledigt på måndagen, själv har

jag min måndag-fredag vecka med dagturer men får ev kompledigt på torsdag och fredag. Onsdagen skulle jag också kunna få vara ledig men då ska vi tydligen helst vara på plats allihop på em för att fylla i någon blankett/undersökning eller vad det nu var!

Så eftersom jag bör infinna mig där då känner jag att jag nog kommer att jobba på em så hinner jag med lite "hos mig" också.


Blir skönt om man kan vara ledig några fler dagar och så får man hoppas att vi alla är friska så man kan hitta "på nåt" !



Av Åsa - 24 oktober 2008 07:48

Linnea blir hemma från skolan i dag , har ont i halsen,feber och täppt i näsan.

Lillsyrran var lite hes men såg kry ut och kännde sig inte alls sjuk så hon är till skolan.

Själv är jag små förkyld men det har jag ju varit ett tag så jag hoppas det inte blir värrre!


Hittade en lapp i Lovisas väska att det var flera som haft löss i klassen så hon blev luskammad nu på morgonen men inga löss i sikte,skönt!!



Av Åsa - 22 oktober 2008 13:52

Vaknade med otrevligt sällskap av migrän.

Petade i mig medicin på en gång men den kom upp snart igen.

Det var  bara att inse faktum att jag inte skulle kunna jobba, hur gärna jag än ville.

Istället blev det sängen fram till 12.00 sedan har jag lyckats komma upp på benen och fått i mig lite ätbart.

Fortfarande lite huvudvärk men nu är det värsta gjort!!


Nu ska jag halvslumra någon timme till innan det ska hämtas barn på olika håll.



Av Åsa - 21 oktober 2008 15:38

I dag är det ingen bra dag alls.

Tidig kväll i går, upp med barnen på morgonen, när de kommit i väg dök jag ner i sängen igen och sov till 11.00

Kunde lätt sovit flera timmar till men då känner man samtidigt att hela dagen går förlorad, fast det gör den ändå!

Åt frukost och lite senare var det tänkt att jag skulle möta upp Lovis på ett ställe som hon och fiol kamraterna skulle spela på, men jag ringde mamma som var ledig och gärna kunde gå istället för mig.

Så jag har halvsovit framför en film och ätit lättare lunch.

 Jag som hade tänkt engagera mig i köttfärslimpa med bla skinka i men det finns ingen ork till nåt sådant.


Nu är jag på väg in i duschen för att sedan plocka upp barnen på olika ställen sedan är det hem en kort stund. Därefter ska Linnea med fiol/cello vänner spela. Denna gång har de fixat så det blir taco kväll för gästerna som lyssnar också så det har man ju sett framemot,både underhållningen och det ätbara.

Men nä krafterna finns inte alls, är så tråkigt, men lillsyrran , mamma, pappa och moster B ska dit så det kommer ju ändå några "från oss".


Vet inte om det är min vanliga enorma trötthet som nockat mig , kanske efter helgens arbets dagar, började ju redan i går em, eller om det är förkylningen. Dock är ju inte alls mer förkyld nu än jag varit senaste dagarna.


I morgon är det en lång jobb dag men jag hoppas att dagens vilande ska resultera i att jag kan jobba i morgon som planerat.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards