Alla inlägg under september 2009

Av Åsa - 27 september 2009 10:46

Har ju hållt på ett tag då och då, när jag orkat och tid finns för att renovera här hemma.

Har fixat i en hall och vardagsrummet,i matrummet är det bla.en dryg vägg var att måla pga att det står

ett stort akvarium där och vitrinskåp.Där lär både R och jag  kunna ha någon dag eller två på oss

att plocka ur vitrinskåp och flyttad det och akvariumet-som blir svårast...Att hitta två dagar i rad där vi båda är lediga är inte lätt, vi går mest "om varann"...


Nu har jag  intagit köket! Målat lister och dörrfoder, fixat en ny grind som vi behöver för att ibland avgränsa nedervåningen för hundarna.m.m Nu ska jag måla grinden innan det är dags att duscha och lite annat pyssel.

Tänkte hinna ut och gå en stund också i vackra höstvädret.


Hoppas ni alla har och haft en skön höst helg.

Av Åsa - 26 september 2009 11:44

Easy-07  

Linneas marsvin "Easy "-Kizbaz Take It Easy fyllde 3 år i torsdags och då

ordnade barnen kalas för henne och marsvins kompisarna.



Av Åsa - 26 september 2009 08:31

Indiska köttbullar i god tomatsås

Det här behövs för 4-5 personer


400g lammfärs

200g fläskfärs

1/2 dl ströbröd

1dl mellangrädde

1 ägg

2 tsk spiskummin

1 tsk svartpeppar

2 tsk salt

1 liten röd paprika

1 liten gul lök


Tomatsås

Liten purjolök

3 msk olivolja

1 burk krossade tomater ca 400g

2 dl vitt vin

1 pressad vitlöksklyfta

2 tsk citronpeppar

1 buljongtärning

Basilika eller timjan

Hackad persilja ca 1 dl

1/2 tsk salt


Låt ströbrödet svälla i grädden ca 10 minuter.

Tilsätt ägg och kryddor.Finhacka paprika och lök och blanda ner detta tillsammans med färsen.


Forma färsen till köttbullar (går bäst med lätt fuktade händer).Bryn köttbullarna runt om i matfett,

jag brukar dock oftast ha olivolja.


Såsen

Strimla purjolök och fräs den mjuk i olivoljan.Tillsätt de övriga ingredienserna och låt såsen

sjuda i ca 5 minuter.Lägg ner köttbullarna och sjud på svagvärme ytterligare ca 15 minuter.


Serveras med ris och sallad.


Detta är en av mina favorit rätter.



Av Åsa - 22 september 2009 16:49

Jag har under dagen blivit allt stelare/ont i nacken. Det känns lite som nackspärr men ändå inte,fast det kan väl kanske yttra sig på olika sätt.

Vet inte vad det kan bero på men får hoppas det ger sig.Ska försöka hitta nåt bra att smörja med.



Av Åsa - 22 september 2009 16:43

nellie nya kameran  

Här kommer det en bild på min söta vovve Nellie.


Av Åsa - 22 september 2009 09:06

Resten av familjen kom hem på söndag kväll och de hade haft roliga dagar i Göteborg.

Själv hade jag det bra här hemma, trevligt att vara själv några dagar med skönt att

ha familjen omkring sig igen.


I dag har jag ledig dag, jobbade igår och skulle ha jobbat i helgen men då hade jag tagit semester.

Lovisa är förkyld så hon fick vara hemma från skolan idag.Hon får ta det lungt och så blir det väl

att titta endel på tv och film.







Av Åsa - 17 september 2009 20:45

Nu har jag tre dagars ledighet framför mig, känns ju helt ok!!

Tänkte jag både skulle hinna städa ,sy gardiner,se om jag kan klä om matrumsstolarna m.m men

jag ska slöa också, äta praliner och titta på flera filmer.

Av Åsa - 17 september 2009 16:21

Jag har lagt till en ny länk,Annas Cups and Cakes.

Hittade hennes blogg som jag tycker är så trevlig att besöka och så gör hon så

fina/roligt dekorerade tårtor som man kan kika på och få inspiration av.

Kika in HÄR så får ni se själva!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards