Alla inlägg under januari 2009

Av Åsa - 27 januari 2009 20:54

Jobbat 8-16.30 i dag.Sedan pustat ut och så hjälptes R och jag åt att fixa mat. Pysslat en stund med marsvinen och nu sitter jag här!

Ska kika runt bland bloggarna först , därefter te innan sängen kallar!




Av Åsa - 25 januari 2009 19:01

I dag var vi över till lokala slalombacken.Vi har ju gång avstånd så jag brukar ha barnens slalom pjäxor i en väska , inte så lätt att gå med pjäxorna på och så får de byta i klubbstugan.Sedan är det bara för dem att susa ner för backen.I dag har det snöat på, som igår , dock var det mer vindstilla idag

och en plusgrad.


De åkte ca 1,5 timme och jag tyckte det var riktigt skönt att vara ute ,gick lite fram och tillbaka och rörde på fötterna eftersom jag fryser så lätt.

Var glad över att jag inte alls frös.Varma vinterkängor och med varm och skön sula inlagd. På fötterna varma sockor.


Allt var bra tills det var dags att gå hem då kände jag inte mina tår alls.

Har kommit underfund med att jag definitivt har raynauds syndrom, i fingrarna med men även tårna, vilka var dem som drabbades värst idag.

Vänster stortå blev helt vit och största delen av de andra på den foten med.

Höger var det de tre mitten tårna som var värst ansatta.Det gör inte speciellt ont, känns bara som de är helt borta!

Däremot när de så sakteliga får färg igen, tar ett tag så sticker det och gör ont.

Så jag är inte skapt för att vara ute ens med någon plusgrad,borde nog bädda ner mig och sova bort de kalla månaderna *skratt*.


Har talat en stund i telefon med en kompis som berättade att det finns strumpor med värmeslingor i och det kan ju vara något att inköpa och prova,kan ju knappast bli sämre i allafall!!


Av Åsa - 25 januari 2009 18:48

Då sitter man här och det är fasligt vad två lediga dagar går snabbt.

I morgon är det jobb dags igen.


Trött som vanligt men jag försöker så gott jag kan att förtränga alla mina besvär, så gott det går och tänka positivt. Inget blir ju bättre känner jag om jag ska tänka negativt om mina besvär och hur framtiden ska bli.

Vissa dagar när man stapplar omkring på morgonen och i stil ser ut som 90 år undrar man ju hur man kommer att se ut om man vrider klockan 20 år framåt...Men varför fundera så! Vem vet kanske är jag super pigg i kroppen då och inte alls har ont och besvärligt. Bäst att ta en dag i taget och jag tycker livet är så härligt.


Brukar nästan varje morgon läsa texten på bilden och försöka starta dagen i positiv anda. När jag kommer till "jag känner mig i utmärkt form" känns det väl inte helt rätt *skratt* men det kunde ju vara värre så jag brukar tänka "jag känner mig okej".

Av Åsa - 24 januari 2009 14:36

Letade bland äldre bilder i bloggen och hittade denna.

Detta är mitt första marsvin Snoddas, en släthårig herre som jag fick som barn.Var nog runt 5 år då han kom.

En urmysig gosse som sedan fick sällskap av brorsans marsvin Tussen.

Snoddas hängde med på husvagns semestrarna om somrarna och hann vara både till öland och västkusten flera gånger.

Dog för övrig på en västkust semester så vi fick åka hem några dagar tidigare än planerat för att ha begravning på "hemma plan".


Av Åsa - 24 januari 2009 13:57

Fick ta lite komp på eftermiddagen igår för att åka i väg och göra en EMG undersökning. De sätter en nål i den muskeln/de musklerna som ska undersökas och så få man se på en skärm en massa streck, typ ekg!

Nu var det självaste doktorn, en trevlig äldre man som gjorde denna undersökning och genast kunde berätta att jag inte har något tecken på att mina problem beror på musklerna.De tycks funka som de ska.


Har ju hela tiden trott på att det mer är lederna som är problemen än musklerna men ändå är det ju skönt att veta det.

Nu är det bara att vänta på att få komma till reumatologen.

Även bra att ha gjort dessa undersökningar (eng och emg) innan jag kommer dit för annars sa denne doktor att man brukar få komma till dem då, under deras utredning och nu har jag ju redan gjort dem.

Av Åsa - 24 januari 2009 13:51

Här har det varit tyst!


Jobbar på och önskar man hade fler lediga dagar att pusta ut på!

Förra veckan var jag bara ledig på torsdagen och denna hade jag ledigt i tisdags och så nu äntligen två dagar, lördag och söndag.


Här snöar det för fullt och vägarna hinner de inte alls med att ploga.

Har handlat mat och lördags godis.

Lämnat Lovisa på kalas och Linnea hos moster B.

Ska hämta hem dem senare men därefter håller vi oss inne.

Bara ut med vovvarna en sväng, men det får räcka.


I dag blir det inte många knop, men tvätt finns det massor och

så behöver dammsugaren få röra på sig!

Av Åsa - 14 januari 2009 20:34

I går blev det en kort kväll. Var så enormt trött när jag kom hem från jobbet men höll mig vaken till strax efter 20.00 då bäddade jag ner mig för natten.

Är så trist att vara trött hela tiden.


I dag jobbade jag 7.00-16.00 och gäspade på  under em. Väl hemma så vilade jag en stund sedan intog vi lite ätbart barnen och jag.

Därefter blev det en promenad till slalombacken där de susade ner under nästan 1,5 timme medan jag stod och kikade på och pratade med en annan förälder. Var skönt ute och rejält påpälsad var jag också så det var riktigt skönt med frisk luft.

Nu har barnen duschat och ätit lite kvällsfika, de har gått upp och landar snart i säng.

Själv har jag fixat en sockerkaka,inte för jag ville direkt utan Linnea ska ha med sig fika i morgon till skolan,de ska på en utflykt och har köpt kakor men hade sedan tänkt att baka en sockerkaka. Nu blev det lite väl sent så jag erbjöd mig att göra den istället.Så fastän sängen lockar så lär jag hålla mig vaken minst en halvtimme till, så det får bli att ha datorn som verktyg för att vara vaken....

Har ätit omeprazol (losec) tre dagar i rad för jag har ont i magen, troligen magkatarr skulle jag tro.Nåja hoppas det är bra i morgon.

Ska jobba 8-14 i morgon och så äntligen ledig på fredag och så är det därefter jobbhelg.

Nu ska jag kika runt bland bloggarna!


Av Åsa - 12 januari 2009 21:23

Jobbat på i dag och annars har jag inte haft kraft till mer.

Inte orkat mycket mer än att fixa mat men det gör inget.

Bara jag orkar jobba blir jag nöjd vissa dagar, är ju ofta så trött och har värk men det förtränger och kamoflerar jag så gott jag kan på jobbet men när man sedan kommer hem väller det över en, då är det bara att vila och inte ha några större krav på sig själv.

Tur barnen är så stora och kan ge de små fyrbenta mat osv om jag inte orkar.Men nu ska jag natta de små med hö så de har nåt att knapra på.

Sedan blir det snart sovdags, har halvsovit på soffan ett tag men nu blir det en kopp nyponsoppa och så den hett efterlängtade sängen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards