Alla inlägg under januari 2008

Av Åsa - 31 januari 2008 17:36

Har satt på potatis och så blir det fiskbullar i hummersås till det.

Vi var ju hemma vid 17.00, så jag har ingen ork till större engagemang utan hade redan innan insett det och planerat fiskbullar.

Är ju inte så väldigt förtjust i det men barnen tycker det är gott och som sagt snabb lagat.

Av Åsa - 31 januari 2008 17:33

Så har jag varit hos frissan och blivit mörkare i håret.

Blev faktiskt ok fast känns väldigt ovant då man normalt sett oftast har ljusa slingor.

Få se om fotografen här hemma kan få till nåt skapligt kort på mig någon dag så kanske man kan våga visa hur man ser ut!!

Ska ringa min frissa nästa vecka när jag vet lite hur jag ska jobba framöver och beställa tider till barnen.


Av Åsa - 31 januari 2008 17:14

Så var det då mötet och ja det gick väl bra!

Hade ju varit skönare att säga att man skulle gå 75% än att fortsätta på 50% som det blir ett tag till....

Tyckte jag försökte förklara hur jag mår och hur jag tycker det går osv.

De frågade ju förstås om jag kanske skulle må bättre av att jobba mer så att man hinner mer så att säga men nja jag vet inte.

De längre dagarna är ju jobbiga för att jag blir så enormt trött efteråt.


Föredrar nog egentligen fler dagar men kortare turer, vilket jag påtalade.

Dock var det väl för att  jag inte gått helger så ska de timmarna ut i veckorna men det blir ju ändå så att vissa dagar jag normalt sett skulle ha jobbat i veckan blir jag ledig för annars blir det för många timmar.

Vilket gör att vissa veckor har jag väldigt få timmar totalt sett så det borde ju gå att göra mer så att jag jobbar de dagar jag ska på schemat i allafall...


Nu ska jag ju gå kväll och helg.

Hade ingen kväll kommande vecka så då ska jag åter få byta med någon kollega så att jag ska härdas *skratt* och gå kväll.


Sedan när jag jobbar min helg nästa gång om 2v (jobbar nu i helgen men bara på lördagen), så har jag normalt sett fredag kväll, lördag dag och söndag kväll.

Då ska jag jobba fredag kväll men börja lite senare, halva lördags passet och så söndag kväll. Sedan ledig måndag och så tisdag kväll igen.

Oj, oj men får hoppas det går bra.


Sedan så om jag går upp på 75% från 21/2 så behöver vi inte ha något nytt möte förrens lite längre fram. Ska jag fortsätta gå 50% ska vi ha möte med min doktor för att hon ska försöka svara på hur länge jag behöver gå 50% osv. För jag har ju tillsynes inga medicinska hinder, äter inga mediciner och så! Om man nu inte ska räkna alla huvudvärks piller man får lov att ta emellanåt.


Absolut hoppas jag på att kunna gå upp på 75%, själv klart.

Vi har också kommit överens om att när jag går upp på 75% så kan man i allafall till en början göra så att man tex tar en av helg turerna. Jobbar lördag men inte söndag eller har man tre turer över helgen så tar man kanske två av dem. Så att man får lite lättare med helgerna först.

Det känns ju klokt i allafall eftersom ensamarbetet är det jobbigaste då vi som regel har så fullt upp med arbetsuppgifter.

Av Åsa - 31 januari 2008 17:09

Var och hämtade mitt nya sjukintyg strax före 12.00 och sedan en snabbis till jobbet för att kopiera det.

Jobbet ska ju ha ett ex, Fk orginalet och så vill man ju ha en själv också.

Sedan hem en sväng och åt  smörgås och körsbärs yoghurt, så gott!

Av Åsa - 31 januari 2008 08:33

På "listan" står det även frissa besök kl 14.00 och det må jag säga är välbehövligt.


Bleker oftast slingor för så trivs jag bäst. Var själv ljusare när jag var yngre men tycks bara bli mörkare med åren.

Dock har jag ibland som lite omväxling tonat håret i lite mörkare nyans , ibland med lite rött i.

Alltid har jag dock kännt att bäst trivs jag som ljus men som sagt ändå trevligt med lite "annat" ibland och så ska det bli i dag. Blir lite mörkare fram till sommaren och då blir det nog slingor igen.

Klippa håret behövs verkligen med, för att inte tala om luggen som jag i ren desperation varit själv och "hackat i" så man ska se nåt *skratt*.

Av Åsa - 31 januari 2008 08:18

Har sovit urkasst i natt. Drömt så röriga drömmar vaknat x flera och trott att klockan ringt...

Tänk att om jag är stressad så  verkar det avspegla sig på hur min natt sedan blir.Så man kan ju se att gårdagen blev jobbig då det blev rörigt och delvis stressigt.


Nu har jag tagit huvudvärks medikamenter och äter frukost.

Ska surfa runt en kort stund sedan vilar jag kanske.


På "listan" i dag så ska jag infinna mig kl 13.00 på möte med chef, försäkringskassans representant osv.

Har valt att inte ha med min arbetskamrat (facklig representant) i dag för hon har ledig dag och det tycker jag hon ska ha!

Jag är dessutom bra på att säga vad jag tycker osv själv men det har varit bra att ha med henne också för hon har kunnat bekräfta bla hur vår arbetsmiljö är. Att det är mycket och ofta stressigt osv.

Min doktor är inte med på mötet så lite "ensam" kan man ju känna sig men det går säkert bra eller går i allafall *skratt*.


Dock lyckades jag inte få tag på varken chef eller FK i går för att inf om mina fortsatta 50% så det får jag "droppa " i dag, liiite jobbigt känns det men hallå, är som det är min kropp är viktigare än vad somliga möjligen kan ha för åsikter om att jag inte nu går upp på 75%!!

Känns väl inte som någon ide att försöka få ta på dem idag innan mötet heller när vi ändå ska ses 13.00


Dock ska jag ringa och höra om min doktor hunnit skriva mitt nya sjukintyg, för då skulle jag kunna få det med mig till mötet.

Av Åsa - 31 januari 2008 08:11

I går jobbade jag mellan 12.30-16.00 , var det meningen men blev till 17.00

Var fullt upp när jag kom för vi skulle ha möte mellan 14-16, så var en del man behövde hinna innan dess.


Dock behövde jag dokumentera lite mer så det fick bli efter mötet och dessutom rapportera till kvälls sköterskan. Visserligen skriver vi rapport men hon ska hjälpa mig  på min avdelning så jag kännde att jag behövde rapportera endel muntligt också. Sedan var det fler än jag som ville avlägga muntlig rapport !


Snurrade i huvudet när jag var klar och sedan bar det av hemåt.

Lovisa hade haft en kompis med sig hem från skolan men hon hade åkt hem innan jag kom.

Men det hade gått bra sa R och Lovisa var nöjd!


Var så trött och efter "Det okända" som jag gärna ser på mellan 20-21 så undrade R om vi skulle ta varsin kopp te, ja visst sa jag för att i nästa andetag känna att huvudvärk var på gång.

Så jag valde att gå upp och sova istället.

Av Åsa - 30 januari 2008 09:46

Handling:

Två killar  går sista året på high school, Seth och Evan. De två kompisarna är väldigt beroende av varandra men de liv kommer nu gå åtskilda eftersom deras college ligger långt ifrån varandra. Evan är söt, smart och alltid rädd, Seth är däremot killen vars främsta intresse är sexualiteten. De två får ta itu med sin separationsångest när deras planerade suparfest går fel.


Jag hade inte väntat mig så mycket av filmen, vi hyr ju genom Lovefilm och vi hade få filmer på listan så då fick denna halka med...


I början var den väldigt dryg att se mycket "sex prat" men när man nästan ville "ge upp filmen" blev den betydligt bättre och vi skrattade gott flera gånger. Betyg 2+

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards