Direktlänk till inlägg 2 juni 2008

Lite irriterad men det går snart över *skratt*

Av Åsa - 2 juni 2008 10:56

I slutet av förra veckan, troligen fredagen hade några arbetskamrater tydligen kommit på att det vore trevligt om vi kunde ses hemma hos en av dem. De hade då bestämt sig för tisdags kvällen.

Jag träffade av en slump på en vikarie på mataffären i lördags som precis kom från jobbet. Hon kom då på att hon hade fått till sig att ringa mig och berätta att det var bestämt träff på tisdag kväll. Hm sa jag då jobbar jag kväll.

Hon hade ju ingen aning hur de tänkt sig då hon bara visste att hon skulle ringa.


Så i dag , dagen innan träffen och jag är ledig ringde jag chefen som naturligtvis inte har tid att försöka ordna vikarie till i morgon kväll.

Väldigt kort varsel....Men visst ville jag försöka ringa själv så fick jag ju det, eller man kan (dock inte jag) lägga in det i dett data system där våra få vikarier kan lägga in sig . Nu är det ju så att det inte brukar funka så bra så mest säkert är ju att sätta sig med listan på vikarier och själv ringa runt.

Men nej det har jag ingen lust med faktiskt.


Är lite irriterad/besviken på att de som bestämt detta med så kort varsel inte kunde bemödat sig med att själva ringa direkt till mig så jag kanske redan i fredags hade kunnat sett om chefen eller de på bemanningen hade kunnat kolla med vikarierna.


Nu tror jag ju absolut inte att de tagit just när jag jobbat kväll för att vara oschyssta på nåt sätt, alltid är det ju någon av oss som jobbar.

Utan stora missen tycker jag är att de inte ringde mig direkt och ev även hade lite längre framförhållning.


Vi brukar ju planera med längre framförhållning och alltid då jag på nåtvis varit inblandad kollat i tid men den som ska jobba den kvällen eller kanske ha två kvällar att välja på. Då hör man med båda och ser om någon av dem kan tänka sig att ta semester.Så att man inte bara bestämmer det utan att vederbörande är vidtalad.Allt för att det ska bli "rätt".


Så nu slutar det med att jag inte ens har någon riktig lust att gå.

Utan jag jobbar på som vanligt i morgon kväll.

Sedan har jag totalt bara två dagar kvar till jag går på semester/fp så det ska jag glädjas åt istället.


Men summa sumarum så är det faktiskt viktigt att man blir tillfrågad eller får veta så snart som möjligt att man bestämt för att vi ska ses, äta mat och ha trevligt. Särskilt när det är med kort varsel och man är den som jobbar det passet...




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards