Direktlänk till inlägg 6 juni 2008

Började kika på "Sova med fienden"...........

Av Åsa - 6 juni 2008 22:16

Hittade inget på tv att se eller började kika på filmen "Sova med fienden" med Julia Roberts.Den handlar ju om att hon bor med en fruktansvärt pedantisk man som är väldigt elak och både fysiskt och psykiskt misshandlar henne...

Har sett den förut och den är bra, men påminner lite om en tidigare relation jag haft, vilket jag tycker är lite jobbigt.


I den relationen  började det bra men sedan blev det mindre bra....

Han var inte pedant eller så men oerhört svartsjuk, misstänksam till och från och kastade saker omkring sig då han fick raseri utbrott eller så blev jag knuffad, knytnävsslag och sparkad osv.

Jag försökte "göra slut" ett par gånger men han blev helt ursinnig och urflippad.Man blev till slut rädd för att vara hemma och då är det ju sååå fel.


När jag drabbades av magproblem och kännde att nu fick det vara nog så var jag faktiskt helt förberedd på nåt konstigt vis att han kunde flippa ur och ha ihjäl mig, men jag kunde inte stanna i den relationen.

 Men så konstigt det kan vara man hatar en person men samtidigt finns det sidor man fortfarande tycker mycket om...

Hur som en sen kväll sa jag som det var att nu fick det vara nog, jag orkade inte längre och det var slut, slut, slut.

Nu väntade jag mig en rejäl misshandel men den uteblev.

Istället blev han ledsen och ville att vi skulle försöka igen. Men nej. Då föreslog han att vi skulle bo i från varann och se, visst sa jag men kännde att jag får inte ta tillbaka honom för det kommer säkert att bli lika igen.

Sedan så fattade jag att han höll lite koll på mig osv men det ebbade väl ut.


Vet att mycket av hans beteende var relaterat till en allt annat än rolig barndom ,men jag bad honom söka hjälp för sitt beteende men det gjorde han inte. Hoppas han gjorde det sedan. För det är hemskt att en innerst inne trevlig person ska må så dåligt att det går ut helt över den man älskar.

Kanske pga rädsla att förlora den personen , då man själv bla blivit övergiven som barn, men samtidigt så blir det ju så att man blir lämnad just för man själv beteer sig illa...


Lite " skadad" var man i nästa relation, en någon höjd hand och jag duckade undan reflexmässigt tex. Men med tiden så går det bort.


Filmen väcker upp  känslor man hade då av rädsla osv. Sedan tänker jag på alla som inte kommer ur relationer med misshandel med livet i behåll eller som förföljs och får leva i ständig skräck.

Tycker så synd om dem alla.

Alla borde få leva i kärleksfulla relationer , där man litar på varann och ingenfysisk eller psykisk misshandel förekommer.


 
 
BeaTris

BeaTris

7 juni 2008 09:36

Låter som en minde trevlig relation. Jag har också upplevt delar av det du berättar om, svartsjukan & kontrollen. Men jag kom ur det, kände att det var helt fel, så ska man inte leva & känna i en relation.

*Kram

http://beatris.bloggagratis.se

 
Helén

Helén

7 juni 2008 18:29

Usch ja, det finns mycket elände där ute. Man har ingen aning om vilka som egentligen har det bra eller vilka som har ett helvete hemma... Du var i alla fall stark nog att ta dig ur det!
Måste säga att den mannen aldrig slagit mig som direkt trevlig när vi gick i skolan heller, men som du säger, alla har ju olika sidor.

http://vardagsliv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards