Direktlänk till inlägg 17 juni 2008

Utmanad!

Av Åsa - 17 juni 2008 19:57

 Jag blev utmanad av Karin.

Regler:

-Beskriv först reglerna  -Svara på alla frågor  -Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar,be dem läsa din  -Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag? (i mitt fall fanns att göra)

  • Dammsuga barnens rum
  • Städa marsvinsburar
  • Tvätta, ta hand om ren tvätt
  • Laga mat
  • Slöa

Vad gjorde du för 10 år sedan? 

Det var alltså året 1998. Äldsta dottern Linnea föddes det året i mars så denna sommar var jag mest mamma ledig. Det var dock ont om sköterskor på jobbet så jag gick in och jobbade endel turer. Främst dag turer som 8-14.

Då var R ledig och fick komma ner med henne runt 11 tiden för att Linnea skulle matas , amma.Det var villkoret för jag skulle kunna jobba!

Ammade innan och när jag kom hem så det gick bra men mest var jag ledig och njöt av vår underbara dotter.

Vi bodde då i lägenhet på 3:e våningen utan hiss. Så det var ett fasligt släpande med barn och två hundar. Schäfern Lady och briarden Wilma hade vi då. (Året efter flyttade vi till vårt hus).

Ställen du bott på?

Har bott i princip hela livet på denna ort ,förutom endel i Västerås då jag pluggade till sjuksöterska och några månader på Mallorca (pluggade där).

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

  • Sluta jobba, bara gå in lite extra om jag kännde för det *skratt*
  • Betala av alla lån och spara en massa i fonder osv.
  • Ge pengar eller sådant de närmaste behöver, ny bil , hus osv.
  • Ha en massa fadderbarn och skänka enheldel till välgörenhet. Kanske starta en egen skola någonstans i världens fattigare kvarter och anställa lokalbefolkningen.....
  • Resa både kors och tvärs !

Personer du vill veta mer om

Dem som jag utmanar. Hannah, Helen,Snurrtanten,Kicki,Trollpackan,Angelica (Narnias)

 
 
Angelika

Angelika

18 juni 2008 10:13

Så! Nu har jag svarat på utmaningen!

http://narnias.bloggagratis.se

 
Helén

Helén

23 juni 2008 18:54

Nu har jag svarat på utmaningen!

http://vardagsliv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards