Direktlänk till inlägg 26 juni 2008

Tvättas, svårt att sova i sin säng

Av Åsa - 26 juni 2008 10:28

Solen skiner och ska vara någorlunda framme här så nu blir det att tvätta på och hänga ut den.


Sovit har jag gjort skapligt men blev väckt av Lovisa två gånger och fick följa med henne till hennes säng.Hon vill ju gärna komma till vår säng på natten fortfarande, hon är 7 år och det är väl ok men det blir nästan varje natt vid 01.00-02.00.R tycker han får svårt att sova då hon sparkar lite hit och dit!

Ett tag sov hon bättre i sin egen säng men nu är det sämre igen.

Svårt det där.Vi har försökt säga att hon absolut får komma till oss om hon drömt nåt hemskt eller så men annars ska försöka somna om i sin egen säng (vägg i vägg med oss).

Nu försöker hon med att väcka mig så jag kan följa henne tillbaka och sätta på en kasett, annars smyger hon ner mellan oss och vi märker inget just då.


Men bättre sömn får jag om hon bara smyger ner mellan oss, fast det är väl bra om hon kan sova mer i sin egen säng, försöker jag intala mig *skratt*


Ni andra med eller erfarenhet av  barn runt 6-8 års åldern (eller äldre) sover de hela nätterna i sina sängar eller?? Hur gör ni?


Linnea som är drygt 10 år har sovit bra i sin egen säng sedan hon var 2,5 år ungefär. Kom bara i bland.

Men så är ju barn väldigt olika och har olika behov.

 
 
Ingen bild

Dragariel

26 juni 2008 10:44

Åh, bägge mina ungar har varit ena riktiga mamma-sovare. Den stora slutade sova med mej när hon var åtta-nio ungefär. KOm varenda natt smygandes.

Och Lillpyret, som är sex har sovit kanske trettio nätter i sin egen säng sedan hon föddes. Hon kommer också smygande på natten - oftast för att hon slängt av sig täcket och fryser, och sen när hon somnat till under mitt täcke blir det för varmt och hon gnyr och småskriker i sömnen, sparkas och kastar sig. Det är ett äventyr att sova med henne...

 
Victoria

Victoria

26 juni 2008 10:50

Visst är det jobbigt när ens egen sömn blir "störd", men man får försöka tänka de har behov av närheten. När de blir 14 (som min son) får man (nästan) aldrig vara nära. Så passa på :-).

http://dumle.blogg.se

 
Linda

Linda

26 juni 2008 14:32

Som svar på det i min blogg och visst det gjorde jätteont på hennes ben med stearinet.
Angående barnen så har nästan aldrig mina barn sovit i våra sängar, men att som du skriver om de drömt något så får de absolut krypa ned mellan mig o min man.

http://bizzab.bloggagratis.se

 
Karin

Karin

26 juni 2008 14:51

Min äldsta som även han är 7 år vill helst av allt sova i min säng varje natt. Men han sover lika bra i sin egen säng och emellanåt så får jag nog av ungar i sängen så då får han finna sej i att sova hos sej.
Han brukar komma tassandes framåt småtimmarna men det gör inte så mycket. Min yngsta sover helst i sin egen säng och vill bara sova hos mej ibland för att konkurrera med brorsan.
Värs är att ha båda i sängen, då vill jag emigrera!!
Jag tror det där växer bort av sej självt, minns själv att jag gärna sov mellan mina föräldrar, man kände sej så trygg. Och det vill man ju inte ta ifrån sina egna :-)

http://gemini.bloggagratis.se

 
BeaTris

BeaTris

27 juni 2008 09:38

Inte lätt det där. Här är det ju I som oftast vaknar om nätterna, är jag ensam så får hon sova brevid men när R sover över så somnar hon oftast om i sin säng så hon kan ju om hon vill. Ibland sover hon hela natten.

K vaknar väldigt sällan,men då brukar han få krypa ner hos mig/oss. Ibland sover båda ungarna i min säng, men det är ju då dom är vakna länge & jag själv är trött & inte orkar vänta på att dom ska somna. Jag är lite flexibel som du märker, beroende på situation just då, inte lika lätt hos er kanske =)

*Kram*

http://beatris.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards