Direktlänk till inlägg 9 augusti 2008

Inget slalomåkande i vinter och storstadsbaciller.....

Av Åsa - 9 augusti 2008 09:28

Känner fortfarande av mer ont i kroppen och så krånglar det högra knät.Värker och knasar sig.Men det har jag haft problem med sedan tidigare, bara värre just nu.


Har i allafall kommmit fram till att mina planer om att köpa slalomutsrutning till vintern kan läggas på is.

Varken jag eller Ronnie tror att jag (pga min värk/stelhet) skulle fixa att susa ner för backarna som jag sett fram emot, nu när barnen kan åka också.Det blir nog R som får inhandla utrustning och jag får väl sola näsan eller stanna hemma...

När man inser sådant blir man lite ledsen och hoppas att värken ska ordna sig till det bättre,fast man klarar sig ju utan slalom med, var mest att det kunde vara roligt att hela familjen kunde åka...


Sedan  har jag fått storstadsbaciller och blivit förkyld,snorar och har ont i halsen, det började i går och jag hoppas det inte blir värre utan motas bort av mina vanliga lantis baciller.

De borde väl inte vilja ha konkurrens av storstadisarna *skratt*.

 
 
Helén

Helén

9 augusti 2008 10:28

Blir värken värre när du är förkyld kanske? Kan värken i knäna ha kommit efter att ha varit i huvudstaden och knallat runt mycket, på en massa asfalt osv? Det brukar jag känna av.

Du kanske skulle prova lchf-kost du också, det är många som har blivit av med diverse krämpor!

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Åsa

9 augusti 2008 12:42

Visst kanske värken blir lite värre när man har en förkylning i kroppen.

Det högra knät som jag har mest ont i, väldigt ont i dag och har tagit alvedon få se om det hjälper.
Just det knät har jag haft problam med sedan tonåren då jag ramlade och slog knät i en stentrappa i skolan.
Var till doktor då ett par tillfällen typ mellan jag var 18-23 år. Man har undrat om något lossnat som sitter löst i knät och det var på gång att de skulle titta in i knät men blev aldrig så.
Sedan trodde man att min knäskål är instabil och att det jag kunde göra var att försöka träna musklerna runt den. Har en viktmanchett som man kan sätta vid fotleden och träna med.
Men kroppen blir ju äldre och kanske är knäskålen sämre och musklerna med.Det känns ju ofta som något är löst och sätter sig på tvären, så man får se till att böja benet så det knäpper till i knät. Fast det är inte alltid det hjälper heller ibland får man mer ont istället!
Så just det knät får jag ofta ont i om jag gått lite mer eller stått en längre stund.
vet att dr O.O på den tiden sa att jag skulle undvika sådant som belastar knät extra mycket som tex slalom, springa osv.

Nu blir det ju mer vila närmaste dagarna så då hoppas jag det ska bli bättre med knät igen.

Lite fundersam blir man allt på Ichf kosten, om man ska prova eller ej.
Skulle ju i och för sig vara värt att testa några månader och se, kan ju hjälpa mot huvudvärk osv med.
Ska försöka läsa på lite mer om kosten och se vad man får och inte får äta!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards