Direktlänk till inlägg 13 augusti 2008

Köpa bärbar dator,...

Av Åsa - 13 augusti 2008 21:54

Hamnade i förråden idag och har plockat/städat, annars mest lugnt.

Yrslig och seg har jag annars kännt mig.


De tillfällen jag kunnat tänka mig datorn har antingen barnen eller Ronnie haft den, vi har ju just nu bara en...

Så i dag bestämde jag mig för att köpa en alldeles egen bärbar variant.

Vi har ju annars gemensam ekonomi Ronnie och jag , med alla pengar på samma konto, men jag har lite egna pengar bla sedan jag fyllde 40 år kvar så jag tar av dem.För av våra gemensamma vill jag ju köpa soffa mm framöver och nåt ska jag väl handla för de "egna" slantarna också.

Ni som har bärbar är det värt extra slantar att satsa på en 17 än 15 i storlek eller kan man tänka sig att 15 varianten räcker??

Någon annan som har åsikt om sort eller så?


Nä, nu ska det kikas på film och drickas te, får bli mer skrivet i morgon.


 
 
Sofi

Sofi

13 augusti 2008 22:16

Jag tycker att det är värt pengarna att satsa på den större, jag gjorde det och har inte ångrat det en sekund.

Jag är super nöjd med min bärbara dator, fast det tog lite tid att vänja sig vid den.

http://hemgardens.bloggagratis.se

 
Helén

Helén

13 augusti 2008 22:20

Jag tycker absolut att 15 räcker, men det är ju vad jag tycker ;)
Ju större den är, desto klumpigare blir den ju också, om man ska bära runt på den, ha den i knät i soffan osv. Vi har 15 och det är alldeles lagom.

Har ingen större koll på märken och så, men det du ska tänka på är vad du ska ha den till. Det är stor skillnad på om man bara ska surfa, mejla osv eller om man också vill kunna spela på den, kräver helt annat vad gäller minne och grafikkort. Men det där hjälper ju de dig med på affären.

Har du funderat på var du ska köpa den? Jag tycker Media Markt är bra för elektronik. Kunnig personal, stort urval, bra priser, bra service.

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
Ewa

Ewa

13 augusti 2008 23:27

Tänk på att ju mindre skärmytan är desto mindre blir texten som du läser. Pär har en himla behändig laptop, men jag tycker att det blir för smått.

http://fundringar

 
Ingen bild

Chatrine

13 augusti 2008 23:41

Jag skulle satsa på en 15, med bättre prestanda istället.. Det är ju inte så stor storleks skillnad mellan 15 och 17... Men du kan få en bättre dator om du tar en 15 - för samma pris som en 17 med sämre prestanda... Fast sen beror det ju på vad du ska ha den till... Lycka Till LapTop djungeln... =)

 
Ingen bild

Åsa

14 augusti 2008 09:33

Tack för era åsikter om inköp av dator.
Får väl kika och jämföra 15 och 17 varianten och se vad som känns bäst.
Sedan se vad jag kan behöva ha i prestanda osv.
Ska bli roligt i allafall med en egen *Skratt*.

 
Anna-Karin G

Anna-Karin G

16 augusti 2008 00:11

15 tum tycker jag personligen, för de allra flesta webbsidor är gjorda för det formatet, och annars blir sidorna så utdragna... 17 tum är mera ett kommande format :)

http://akgranberg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards