Alla inlägg den 15 maj 2008

Av Åsa - 15 maj 2008 21:44

För oss sköterskor på min arbetsplats har det inte blivit så lätt  att få semester, någon helg tex.

Sist jag sökte lördag-söndag fick jag en av dagarna...

Vi har inte många vikarier och alla har egna jobb men kan tänka sig att gå ut någon extra tur ibland hos oss, vilket vi är väldigt tacksamma för.


En av helgerna fram över så hade bemanningen inte lyckats bemanna en tur och en helg senare när jag vill vara ledig så var fredag-lördagen utan vikarie.

Men nu hade det löst sig via en arbetskamrats insatser så nu blir vi båda lediga .Blev så glad då hon ringde och berättade att det löst sig.







Av Åsa - 15 maj 2008 21:11

R har kommit med den brillianta  funderingen " om vi (han&jag) ska sluta äta godis".

Hm  sa jag, hur länge hade du tänkt dig att vi skulle hålla upp med godsakerna?

Ett år tyckte R , jag höll på att sätta mackan jag åt i halsen när han sa det...


Ett år är ju super lång tid, känns för mig som värsta maratonloppet....

Föreslog att vi kanske kunde mjukstarta med tvåveckor eller så men R tyckte ett år var bra!!

Han höll upp med godis ett år , tror det kan ha varit 2006, men så är han ju inte ens i närheten av att vara en sådan gotte gris som mig...


Själv börjar jag nog med målsättningen att bara äta en kväll i veckan (fredag eller lördag).Måste försöka hitta annat "godis". I kväll blev det lite grekisk sallad och snart en kopp te.

Oliver är ju gott så man får väl äta några sådana som vardags godis eller liknande....



Av Åsa - 15 maj 2008 21:07

Här flyger dagarna förbi.

Linnea har varit hemma hela veckan och blir hemma i morgon med. Är förkyld. Lovisa blev hemma från onsdagen , förkyld hon med.

Själv är jag inte förkyld men känner mig trött. Skönt att nu bli ledig två dagar, jobbar härnäst på söndag men sedan är jag inte ledig förrens kommande helg, drygt...


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards