Direktlänk till inlägg 8 januari 2009

Första arbetsdagen,nya skridskor,sjukling och paj!!

Av Åsa - 8 januari 2009 19:31

Här har första arbetsdagen avklarats för detta året.

Hade en kort tur mellan 8-12 så det var ju en trevlig början.

Skulle ha en lika tur i morgon men fick ändra och gå 7-11 istället, men det är ok.


I dag efter barnen slutat skolan åkte vi över till grannkommunen för att inköpa skridskor till Linnea och därefter besöka ishallen så barnen, inte jag, fick åka "skrillor".Gick bra trots att det var länge sedan sist de åkte.

Blev några vurpor på ändan för de båda men inga skador.


R är förkyld men jobbade idag och är sedan ledig tre dagar.

Pga att förkylningen som satte fart igår så snarkade han till och från i natt, hu då, förstår inte hur de med snarkande partner står ut!!

Fick putta på honom x flera för att han skulle tystna, så min nattsömn blev det lite si och så med.I kväll får han ta nässpray få se om det blir bättre..


Av någon för mig okänd anledning har jag haft så svårt att somna de sista kvällarna, när jag kommit i säng är jag super pigg och får skruva mig i mer än en timme innan jag får besök av John Blund.

Har provar att lägga mig lite senare men igår la jag mig 22.30 och fick ändå ligga vaken till midnatt.

Hoppas det är högst tillfälligt för jag brukar somna som en stock när jag kommer i säng och det är ju skönt.


Sjuklingen är sugen på blåbärspaj, det skulle han lätt kunna äta tre dagar i veckan året om, han är med andra ord tokig i just det med vaniljsås.

Nu är jag personligen inte lika förtjust men nu är han ju lite sjuk så då får man väl vara snäll !! Så han har åkt till affären för att köpa blåbär så får jag knåpa ihop en  paj,hoppas den kan ha effekt mot snarkandet med *skratt*.

 
 
Snurrtant

Snurrtant

9 januari 2009 16:37

Söta små skridskor :)
Angående sömnbesvären... Trollpackan snackar om fullmåne hos sig. Kanske är det den som spökar.

http://www.sussiesnurrtant.bloggagratis.se

 
vivan

vivan

10 januari 2009 08:29

vad gott med blåbärspaj!
tack för tipset...det bli det till kvällen...har säkert 30liter ligger i boxen i garaget....måste ätas upp..kramen!

http://vwellermo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards