Alla inlägg den 25 april 2009

Av Åsa - 25 april 2009 17:36

På marknaden gick jag inte ens på halva och då är det ingen stor marknad direkt men jag orkade inte mer.

Lovisa var nöjd ändå, hon åkte karusell och sedan inhandlades ballong, en leksak, godis och två märken att ha på skorna (foppa dojjorna!).

Själv ville jag till Lena som gör så fina saker i keramik. Köper varje år något/några saker av henne.Hon bor i grannkommunen så får man köp begär emellan marknaderna kan man ev komma hem till henne och handla. Annars finns det ett ställe på orten som hon lämnar lite grejjer till så man kan ha tur och hitta nåt där också.

Nu var hon ju dock "på plats" och i år blev det en ny skål/ljusstake. Har en som jag köpte för några år sedan där glasyren är blå inuti, i denna är den brun,den nya har även lite högre kanter och är lite annorlunda.

Denna ska stå på vardagsrums bordet och den jag har sedan tidigare ska pryda mitt gamla fina skrivbord som jag har i sovrummet. Så kan jag ha den tänd där ibland när man sitter där med datorn eller pysslar med nåt annat.

har lite mer blått i sovrummet så den passar bra där.


Sedan köps varje år minst en vätte. I år blev det den som står i mitten med skylten "Carpe Diem"- Fånga dagen.

Har fått ihop en liten söt samling men jag vill ha minst det dubbla antalet eller ännu fler......


En väska i mellanstorlek blev det också och så lite mjukt marknads godis.


Skönt dock att komma hem.

Efter intag av mat  så skulle Lovisa och R ge sig av till bowlingkalaset och själv var första tanken att sova.

Men då är jag funtad så att jag egentligen tycker jag slösar med tid och ska göra nåt annat medan andra hjärnhalvan tycker jag ska sova.

Nu slöade jag och läste, därefter blev det en stund i trädgården. Kikade runt och krattade lite. Men njöt mest av att bara vara ute i härligt väder.



Av Åsa - 25 april 2009 09:35

Äntligen börjar man se att gräset kikar upp.

Längtar efter att kunna plocka gräs åt de fyrbenta och låta dem vara i ute burarna.


Av Åsa - 25 april 2009 09:17

Jobbade med "sommar schemat" i går mest på jobbet men sedan gick jag hem en timme innan min arbetstid var slut och jobbade senare hemifrån.


Sedan var det "klädbytardags jobb" och det blev mellan 17.00-20.00

Var så trött när jag kom hem och redan innan jag gick dit.

Fick ta en treo för huvudvärken och den gjorde att det "lättade" i skallen.


Sovit gott i natt men kroppen får betala när det blir mer stå/gå/skriva än vanligt.I dag har jag ont främst i fötter/fotleder men känns förövrigt som hela kroppen har ont.

Nåja, är ju ledig i dag och det är ju tur det.Positivt tänkande *skratt*.


Marknad är det nere i "byn" denna helg och ska väl försöka ta mig delvis runt där,R vill inte och jag vill till ett speciellt marknadsstånd och handla så jag tar med mig Lovisa ner.

Linnea åkte till moster B i går och blir nog där till söndag.

Ev tar vi sällskap med dem, men iallafall så går mamma med oss.

Jag vill ju inte vara där så länge men får väl ta nåt värkpiller innan, gör det nästan aldrig för värk i kroppen, bara när jag inser att det blir för eländigt om jag inte kapitulerar och gör det. Skulle jag bara vara hemma hade jag avstått, men nu vill jag ju ner på marknaden en stund och då får det bli så.


Vackert väder har vi, vilket inte är så vanligt när det gäller marknadshelgen så det är ju något att glädjas åt.


Senare i dag ska Lovisa ha sitt bowlingkalas, hon fyllde ju i mars men det har inte gått att få en tid där tidigare.

Det tar R hand om tillsammans med Linnea och hennes kompis A.Så jag var glad att inse att jag inte behövs där.

Då ska jag ta det lugnt och se vad jag vill göra, om jag nu vill göra nåt alls *skratt*.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards