Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Åsa - 9 juni 2009 19:33

Trött,tröttare , tröttast känns det som jag är!

Sitter här och försöker hålla mig sysselsatt och vaken tills barnen kommit i säng, somnar jag nu blir de nog uppe länge!


Reumatologbesöket resulterade i att dr tror jag har muskelinflammation runt bröstkorgen.Fick Relifex 500mg tabletter, ska ta två på kvällen men jag tar nog en i kväll som smygstart och "prov".

Går det bra tar jag två i morgon.

Ska också åter börja med Plaquenilen och den tar jag på morgonen.

Fick ta en massa blodprover (blev stucken av en trevlig,lockig "gosse" som skulle bli doktor), många prover har jag tagit tidigare men så var det endel "nya".Dr ville nu utreda ordentligt varför jag ligger lågt i hb, hade 100 sist.Har bra järnvärde vilket innebär att det inte hjälper mig att äta järntabletter.

Hon skulle när alla svaren kommit troligen ta kontakt med "Hematologen" de som är duktiga på "blod" och rådgöra med dem om svaren. Beror mitt låga hb på reumatisk sjukdom, blodsjukdom eller annat?!

Med tanke på mina ledbesvär så skulle jag ju gissa mest på reumatiskt men man vet ju aldrig och det är ju bra att det utreds ordentligt.

Hon hör väl av sig så småningom, nytt besök blir det troligen i augusti.


När jag hämtade Relifex medcinen så informerade hon att man kan bli trött av den och vara observant om man anser sig kunna köra bil.

Oj,tänkte jag trött är jag redan måtte man inte bli ännu tröttare!

En av anledningar till att jag börjar med en tablett i kväll, barnen har ju dessutom avslutning i morgon och att hålla sig vaken då är ju ett plus!!

Av Åsa - 9 juni 2009 09:43

Glass hör till sommaren och att peta ner dessa sorter i en våffelstrut är helt okej!

Av Åsa - 9 juni 2009 09:37

Det är ju tråkigt att kroppen ska vara sämre nu när man är ledig drygt 3,5 vecka.Annars är det ju skönt om inte annat att just vara ledig och ta det lugnt...

I morgon är det avslutning för barnen och sedan är det sovmorgon som gäller!!

Solen har letat sig fram och det gör mig glad!

Av Åsa - 9 juni 2009 09:09

Pratade med en sköterska på reumatologen igår, har inte hört något sedan jag tog prover i tisdags förra veckan,hur går vi vidare? Nya prover? Medicin?

Tänkte jag skulle kunna få en telefontid inbokad med min doktor.

Nämnde att jag fått problem med lungorna igen, hade det i höstas och har sedan känt av lite till och från.Stelt runt lungpartiet,ömt och i helgen har jag haft lite svårt att sova för hur jag än legat har det ju tryckt på lungorna och det har varit ömt och obehagligt.Har, precis som i höstas mest problem med vänster sida och ryggen.


Sköterskan tyckte det var viktigt att en läkarefick undersöka lungorna och föreslog först att jag skulle gå ner till "lokala sjukstugan" eftersom det är närmast.Jag var väl måttligt intresserad. De är duktiga men har redan varit dit ett tidgare tillfälle med samma bekymmer, sa att jag skulle vara ledig och att det klingar förhoppningvis av som förra gången, men att reumatolog dr sagt att jag skulle berätta om bekymret återkom. Sköterskan skulle hälsa henne det och återkomma med hennes åsikt och boka en telefontid.


När hon sedan ringde ville dr att jag skulle komma dit idag 13.00 om jag inte redan bokat på "lokalasjukstugan" eller hellre ville dit,då det är närmare.

Kollade med lokala och de kunde erbjuda mig en akuttid men tydligen är det en kortare besök än normalt så det lockade inte som alternativ.


Sedan har jag ju annat att "lyfta" med reuma dr, mer ont, provsvaren, medicn osv så i dag åker jag dit.Blir nog bra hoppas jag, så hon kan göra en bedömning om hon tror lungbekymret har med reumatiskt att göra och om man ska avvakta eller ha någon medicin.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards