Alla inlägg den 19 november 2007

Av Åsa - 19 november 2007 20:30

Nu blir det film tajm i min ensamhet *skratt*

Ska väl vara en lite kul film i allafall och det tycker ju jag allra bäst om.

Det här är tydligen handlingen.


 Följ med på en galen roadtrip med familjen Hoover, en av de konstigaste familjerna i komedihistorien! Pappa Richard (Greg Kinnear ) försöker desperat att sälja sitt fantastiska motivationsprogram, medan mamma Sheryl (Toni Collette ) stöttar sin excentriska familj. Hennes deprimerade bror har just blivit lämnad av sin älskare, och farfar Hoover är så grov i munnen att han blivit utslängd från ålderdomshemmet på grund av sitt dåliga uppförande! Den yngre delen av Hooverfamiljen är inte mycket bättre: 7-åriga Olive ska bli skönhetsdrottning och Nietzsche-läsande tonåringen Dwayne har avgett ett absolut tystnadslöfte. När Olive blir inbjuden att delta i "Little Miss Sunshine-paraden" i Kalifornien klämmer familjen in sig i sin gamla rostiga Folkvagnsbuss och följer med henne - på en hysteriskt rolig resa!


Omdöme

Lättsam film med roliga inslag. Betyg en 3:a.

Av Åsa - 19 november 2007 14:22

Lakeland hanen är längst till vänster. Sedan är det två lakeland honor och de två längst till höger är skinnyhonor.

Av Åsa - 19 november 2007 10:46

Läkarbesöket resulterade i att en massa prover togs.

Symtomen tyder ju på nåt reumatiskt men är ju inte säkert.

Om två veckor skulle hon höra av sig igen så får vi se vad proverna visar.

Av Åsa - 19 november 2007 07:46

I går kväll låg plötsligt 5 bebisar vid Mira. De kom någongång mellan 20-21.30

Alla ser pigga ut. Blev två lakeland honor, en lakeland hane och två skinny honor.Bilder och mer information kommer senare i dag.


Nu väntar jag på att burkompisen Petra ska få sina bebbar.

Hon är nu med och hjälper Mira.


Pappa till Miras bebbar och Petras kommande är Gideon som har en amerikansk pappa.


På bilden var hon inte dräktig!

Av Åsa - 19 november 2007 07:40

Känner mig lite mer förkyld men hoppas det bara är nu på morgonen!


I dag ska jag till min doktor på fm och höra med henne om mina leder, att jag är så frusen, svullen under fötterna (speciellt på morgonen) osv.

Få se om hon har någon aing om vad det kan vara och om det finns något att göra åt- vilket jag betvivlar, men man vet ju aldrig!


Känner att det blivit värre efter sommaren så det är ju bra att berätta hur det är i allafall. Är så stel och svullen under fötterna på morgonen så jag har ingen vacker stil då jag går upp ur sängen. Ser nog mer ut att vara 80 då än de 40 år jag är (Så ovant det känns att säga 40 år !!)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards