Alla inlägg under april 2008

Av Åsa - 25 april 2008 08:44

I dag ska man jobba och i morgon. Fick ledigt på söndag i allafall men hade som sagt hoppas få semester även lördagen men så blev det inte.

Finns så få vikarier och de vi har jobbar på andra ställen och går ut extra hos oss ibland.

Eftersom både R och jag jobbar denna helg så har han tagit semester.


Här har jag hängt en tvätt och snart är den andra klar.


Ska försöka vara ute en stund och njuta av solen innan det är jobb dags.



Av Åsa - 24 april 2008 21:39

I dag somnade vår underbart snälla och enorma personlighet Peek-a-boos Valkyria "Valken" in. Drygt 5,5 år blev hon.

Hon var en av de tre första marsvinen som vi köpte , barnen fick varsin och jag fick Valkyria.

Hade hoppats på att hon skulle få "hänga med " en sommar till men tyvärr blev det inte så. Men hon hann i allafall få smaka på årets gräs några gånger..

Av Åsa - 24 april 2008 09:08

I dag är jag ledig, så skönt!


Tvätt maskinen är i gång och lär nog bli det en stor del av dagen, finns massor att tvätta...

Diskmaskinen är fylld och ska startas efter R ätit frukost.

Marsvinen har fått äpple till frukost vilket är oerhört populärt, men det får inte det speciellt ofta så det är väl kanske därför de blir såå glada!

Nu äter jag frukost och funderar på vad jag ska ta i tu med härnäst.


Finns massor att göra men jag ska lata mig med och vara ute i det vackra vädret...

Av Åsa - 21 april 2008 14:40

Oj hä r rusar dagarna på. Har jobbat under veckan och haft andra åtaganden några kvällar.

I lördags hade Linnea och en kompis gemensamt badkalas och när vi kom hem därifrån hade jag fått migrän så det vara bara att medicinera och sova..

I går var barnen och jag ute och pysslade lite i trädgården, de cyklade och jag lyckades få i hop lite gräs att bjuda marsvinen på.

På kvällen var jag ute och åt tillsammans med min kompis M och två klasskamrater från tiden vi läste till undersköterskor.


I dag ska jag också ut på galej, bowling och så mat. Vi har en kollega som går i pension så vi har köpt present till henne och bjuder förstås henne på maten.


Solen skiner och det är en sådan underbar årstid.


Dock känns det lite tråkigt om jag inte får semester lördag-söndag som jag sökt, verkar inte finnas någon av våra få vikarier som vill jobba då.

Dessutom har även andra helg sköterskan sökt ledigt så kanske får vi jobba båda två i allafall Men jag hoppas, hoppas vi får ledigt....

Av Åsa - 16 april 2008 20:42

Kikar på "städ " programmet på tv4, "Rent hus".

Genast känndes huvudpersonen i dagens program bekant, Charlotte och snart kom jag på varför!

Vi gick i samma klass på Mallorca för många år sedan (1990).

Charlotte verkar vara som jag minns henne lika positiv och lätt för att skratta och lättsam!

Umgicks inte just nåt med henne men i samma klass var vi och jag letade på albumet så Linnea fick se henne på kort från förr...

1990 , ack vad åren går fort...


Te

Av Åsa - 15 april 2008 21:44

Nu är det snart säng dags men först blir det en kopp te och smörgås.

Hade inte varit fel att haft två dagar ledigt men nu är det tre jobb dagar igen och sedan två lediga.

Av Åsa - 15 april 2008 21:41

Har haft huvudvärk på em så till slut tog jag en treo.

Plockade lite i våra vindsförråd.Kände att jag var på "rensa" humör och då är det läge att kika in där...


Av Åsa - 15 april 2008 21:28

Ledig i dag och fy så fort en dag går!


Var till frissan på fm och klippte mig. Trevligt att få bli klippt och så har jag en jätte trevlig frissa som man gärna pratar en stund med.


R undrade på fm om inte jag kunde skriva ut ett protokoll från hund klubbs mötet på datorn, men här har man lärt sig att säga -Nej, *skratt*.

Jag känner att jag har mycket eget jag behöver pyssla med osv och då han skulle bli ordförande i lokala hund klubben så sa jag att det får han fixa själv! Lite putt blev han....

Åtog han sig att fixa det får han köra pekfinger valsen på tangentbordet *skratt*.

Snart var han i allafall gladare  då han var ute en stund och fotograferade måsar...





Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards