Alla inlägg under maj 2008

Av Åsa - 4 maj 2008 19:32

Nu är vi hemkommna från Rs föräldrar, hans mamma fylelr år.

Vi satt ute på altanen, härligt och hade en trevlig stund med fika och prat.

Blev kvar ute på tomten en stund direkt när vi kom hem och fortsatte mitt rensande i rabatter från torkade växtdelar.


Sedan fick kaninen följa med in men hon hade nog hellre velat bo ute permanent men jag känner mig osäker på om det är ok. Kanske fryser hon på natten trots en massa bo material ?!

I natt hade det varit runt 10 grader men det kan ju krypa ner några grader under det också.


Nu ska barnen och jag äta ost&kex, rester från i fredags.

R är och kikar på någon hund kurs och hjälper kanske till lite.

Vi ska nog se film senare och då blir det te och nåt ätbart.

Av Åsa - 4 maj 2008 13:37

Barnen har hoppat på studsmattan, cyklat och pysslat i lekstugan.

Själv har jag rensat i rabatter.


R har börjat sin rensning och oj tror alla papper hamnade i kasta kassen och inte i spara som jag trodde. Kul när man har fel sådana gånger.


Nu lagar vi mat och snart är det dags att äta.


Känns att man varit ledig flera dagar men någon dag till hade ju inte heller varit fel.

Men i morgon jobbar man igen, men blir nog bra det med.


Av Åsa - 4 maj 2008 12:09

Solen skiner och det är underbart väder.Hoppas ni som droppat in här också har sådant väder.


Har städat lite i förrådet och engagerade mig i en stor kartong med en massa cd skivor, spel och musik och papper, papper, papper som är Rs.

Nu har han fått en kasse med skivorna och en hög med papprena.

Två kassar en för sparas och en för kastas...

Hög odds är att han typ häller allt i spara kasssen för att slippa rensa men jag hoppas på att ha helt fel...


Barnen och jag har varit ute i trädgården och så har kaninen Doris fått knata runt i koppel.

Har gjort i ordning hennes ute bur (på ben) så nu är hon i den. Tänkte vi kunde ha henne ute på dagarna men ta in henne under nätterna till en början, innan hon får vara ute dygnet runt.

Hon såg så glad ut när hon klev in i ute buren.


R kom hem vid 10.00 efter foto turen, ingen träff med någon tjäder i dag utan tydligen mest räv och hare samtidigt...

Efter han ätit frukost, rastat hundrna , lite data tid så gick han och lade sig vid 11.00 och sover...


Barnen äter glass och kikar på film under tiden.

Sedan ska vi nog ut igen. Är roligt att pyssla i trädgården när det är så härligt vår väder.

Av Åsa - 4 maj 2008 09:05

Inga bebisar än hos Teklas Pink.

Hon är såå tjock om magen(smal på bilden), ska de inte komma ut snart?! Hon har varit ganska "öppen" i många dagar..


Pink mår i allafall bra. Äter och rör på sig. Bebbarna sparkar där inne. Hon och kompisen Klackebos Pigeon trivs bra tillsammans.

Men nu hoppas  jag de kommer ut snart och att allt går bra.

Av Åsa - 4 maj 2008 08:36

I går blev jag en aning sur på herr R.

De ledig dagarna han nu haft har han ägnat ca sju timmar per dag åt hobbyn fotografering. Timmar i naturen och sedan redigering och tittandes på bilderna ( nu har han blivit "kompis" med några tjädrar...).


Kruxet är att han gärna får pyssla sju timmar med detta bara han fixar lite hemma med och hinner umgås med barnen.Han brukar hjälpa till mer men som i går sa jag snällt innan han for ut på fm att han kanske i allafall kunde fixa med diskmaskinen och dammsuga halva nedervåningen. Tidsåtgång för dessa "uppdrag" ca 15 minuter...


Av dessa "uppdrag" blev bara diskmaskinen utförd. Visst han handlade ingredienserna till tacos också och där tänkte jag att han kanske kunde fixa endel där men se då skulle han byta däck på ena bilen, 19.00


Men jag tog det lugnt så när han fixat detta och duschat hade jag börjat på men hann fick iallafall ta över stekningen av köttfärsen ,vilket han gjorde springandes fram o tillbaka mellan spisen och datorn, kikandes på bilder...


Senare sa jag snällt att det är ok att han ägnar sin nya hobby mycket tid bara han fixar lite hemma också men då kontrade han med att jag väl inte gjort mycket heller igår....Men visst hur ska han försvara sig *skratt*.


Jag hade fixat i vårt förråd , "kattvind", flera timmar. Har pysslat där till och från och tittat igenom alla kartonger, rensat och gjort fint med ordentligt märkta kartonger så man ska hitta ...

Sedan dammsugit min del av nedervåningen,torkat och dammat, tvättat flera maskiner, trädgårdsarbetat några timmar och dessutom umgåtts med Lovisa.

Var bla med henne så hon fick ut och cykla en stund och jag plockade kirskål...


Vad kontrade han med då? Jo att förråden kan man ju inte räkna till "hushålls jobbet" för det är ju nästan bara jag som är in där(min vind?!) *skrattar*.

Mmm och vad beror det på, jo att jag tar fram/bort jul, påsk saker,vinter/sommarkläder osv.

Men då jag sa att han har ju en massa grejjer där och de är jag ju snäll och rensar också bland och plockar om så samma saker typ ska ligga i en kartong osv.

Han letar ju febrilt efter saker där ibland så detta jag gör underlättar ju även för han att hitta det han söker...

Ibland är det som att prata med en trotsig tonårs kille...


I går sa han också att han nog skulle träffa herrarna tjäder på morgon kvisten så runt 04.00 i morse ringde klockan och det enda jag sa vad Tack. Vaknar nämligen och har svårt att somna om, vilket han vet,tog mig drygt en timme!


Ja , ja nu är det en ny dag med stålande sol .Blir nog en bra dag. Ska nu äta frukost med döttrarna, R är ju kvar i skogen, kanske äter han frukost med herrarna tjäder?!



Av Åsa - 3 maj 2008 09:24

Har varit ledig torsdag-fredag men ack har varit så genom trött både i huvud och hela kroppen. Idag känner jag mig piggare, skönt.

Jobbar gör jag först på måndag.


På onsdagen efter jobbet, så undrade jag om R och jag skulle sätta ihop studsmattan som inköpts, han var väl inte så intresserad just då...

Linnea och jag satte i hop stommen sedan hämtades R för att hjälpa till och då gör han det utan några som helst protester.

Lika med nätet runt, R tyckte att det kan vi ta en annan dag, jag tycker det är lika bra att göra på en gång....

Jag satte upp stommen och sedan hämtades R som hjälpte till med resten, utan protester.

Är ofta så där, man får börja och då går det bra *skratt*.


Senare på onsdagen åkte Linnea till min moster B och ska komma hem i dag på em.


Tordagen skulle Linnea på kalas så vi skjutsade och hämatde henne där.

Annars ägnade jag mest orken till marsvinen, så Lovisa och jag pysslade med dem. Var ute en stund och Lovis hoppade på studsmattan och jag plockade gräs till de små fyrbenta.

Är så underbart att se hur glada de små blir nu när de kan erbjudas gräs och annat från naturen.

Vi slappade sedan och såg "Bee" filmen. R och barnen har sett den på bio men för mig blev det premiär. Bra film i allafall.


Fredagens ork gick till att frakta spån och annat till återvinnings stationen.

Ett besök på matvaruaffären , dammsugning och lite tvättande

R ägnade flera timmar åt fotografering och  några timmar åt redigering av bilder.Han är tvär såld på detta med fotografering.

Kameran skulle vi köpa som gemensam 40 års present men den blev mest bara Rs *skratt*. Så kan det gå!!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards