Direktlänk till inlägg 1 september 2008

Race,delbar som maskarna,stenåldern....

Av Åsa - 1 september 2008 20:29

Vissa dagar gör man då sannerligen skäl för lönen...


I dag var det fullt race,telefonen ringde och ringde. En gång satt jag i en "fast" telefon med en doktor när det ringer en person från ett sjukhus på mobilen, ibland önskar man att man var delbar som maskarna !!

Ny boende, dålig boende,dödsfall,sår att fundera över,mediciner att dela,kläder och mediciner som saknades efter sjukhusbesök mm mm.


Oj så trött i huvudet man blir och det vara bara jag som skulle jobba 7-14.30 och så en kollega mellan 8-12, upptäckte även att det var "glapp" mellan mig och kvälls sköterskans ankomst men eftersom  R var ledig så var det ok att stanna lite längre.

En sköterska har semester och eftersom vi har super ont om vikarier så känner man som i dag att man är en för lite!


Man får ju vara överallt på våra boende och ofta hinner man knappt nåt på sin egen, men så blir det för alla en sådan här dag..

Vilket i sin tur resulterar i att man inte alls hinner med det man önskar utan får jobba på en extra stund och sedan föra vidare det som går till kvällssköterskan eller någon annan dag...

Hem styrde jag kosan vid 16.00 och begynnande huvudvärk fick jag som tack för det !


Barnen hade sina kompisar A och S med sig hem och de lekte för fullt i trädgården, tydligen hade de åkt tidsmaskin och var nu på stenåldern !


Själv blev det en treo för att få ut lite mer av dagen än bara jobb!

 
 
Mia

Mia

2 september 2008 14:24

Tack för titten hos mig! :-)
Det är trist att det ska vara så ont om sjuksköterskor och pengar, så de stackarna vi har (ni alltså *L*) ska behöva jobba häcken av sig!
Tur att det finns Treo dock, jag är så tacksam för det flera gånger i veckan för tillfället!

http://winyan.bloggagratis.se

 
Helén

Helén

2 september 2008 16:58

Om det är nån tröst så var det ju inte bättre bemannat idag heller... dessutom hade R bytt och gick dag istället för P, vilket jag inte riktigt fattar. Bättre hon har gått sin dagtur och man satt in nån på kvällen!

http://vardagsliv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards