Direktlänk till inlägg 27 mars 2009

Semester får vi men inte samtidgt....

Av Åsa - 27 mars 2009 22:03

Har senaste veckorna kikat lite på vad vi kan hitta på att göra i sommar.

Har tittat på olika alternativ men det behöver jag inte fördjupa mig i mer känner jag för R och jag kommer inte att ha semester samtidigt.Så att åka bort flera dagar blir inget alternativ.

Nåja , jag brukar sträva efter att se saker positivt så det som är bra med detta är att vi "täcker" barnens sommarlov förutom en vecka, men då har min mamma semester så det löser sig.För barnen blir det ju ändå bra att ha någon av oss hemma största delen av sommaren.


Linnea ska ju bort en vecka till Cypern och förövrigt i sommar får R ta någon en eller två dagars tur med barnen , ev  båt resa (jag blir åksjuk!!) och jag hittar på nåt annat med barnen , när jag har semester.Kruxet är ju hundar och andra djur så det är mest praktiskt att en av oss är hemma.

Annars när vi kan boka in flera dagars "semester" har vi bokat in vovvarna på pensionat och små djuren brukar min släkt vara snälla och ta hand om.


Någon som dock kan och har förvånat mig ibland är att många inte tycker det är värt att ha semester om de inte får ha samtidigt som sin partner,hörde det uttalandet nyligen och då syftades det på alla partnerns veckor.Får man någon vecka får man väl vara nöjd!?

Men som sagt alla är vi olika. R och jag är vana att gå om varann och har ju tidigare varit lediga samtidigt var 6:e helg och så någon enstaka vardag och det har ju gott det med.Vi tycker vi hinner ses ändå och så "nöter" man ju inte på varann- gäller att vara positiv *skratt*.


 
 
Ewa

Ewa

28 mars 2009 11:39

Att inte ta ut semester om den inte infaller med partnerns är bara fånigt. Lika fånigt som att man MÅSTE fira HELA semestern TILLSAMMANS HELA tiden för annars är det fel på förhållandet. Jag är övertygad om att om man firar en del av semestern på olika håll, så blir man trevligare att vara med. Det är långt ifrån självklart att det blir mysigt och avslappnat bara för att det är tänkt så....

http://fundringar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards