Alla inlägg den 29 maj 2009

Av Åsa - 29 maj 2009 21:54

Detta är en av mina favorit låtar och den har en mycket bra text tycker jag.

Av Åsa - 29 maj 2009 21:25

Äntligen så blev det premiär utevistelse för våra små fyrbenta tjej/tant gäng och de såg både glada och förvånade ut.

Blev några timmar ute och med tanke på att vädret tycks bli toppen här under helgen så lär de och fler av marsvinen få komma ut.

Kaninen får ev flytta till sin utebur, hon har en sådan där på ben och sedan har jag funderat på att göra en ute gård. Dock  bär vi henne till hundgården så hon får vara där ibland om dagarna,hundarna är inte där samtidigt *skratt* och är nästan aldrig där överhuvudtaget.Har föreslagit R att kaninen skulle få ha sin bur i den och ha hela "gården" för sig själv, men icke det vill han inte gå med på...Den,hundgården, är ju betydligt större än vad en ev utegård skulle bli, så den avvaktar jag nog med, finns mycket annat som ska fixas också!


På bilden är det Lovisas marsvin med det passande namnet "Arions Lovis", en väldigt mysig dam som behöver klippas ibland och då leker barnen att de är hårfrissor!


Av Åsa - 29 maj 2009 20:46

Min doktor ville ju att jag skulle ta nya prover och så skulle hon ringa när hon fått svaren.Man får ju anta att det är hennes tanke att det ska vara så men hon har väl förmodligen massor att göra så det brukar inte bli så!!


Tog prover i tisdags så dessa provsvar hade hon säkert dagen efter och än har jag inget hört från henne. Men jag ringde till sköterskorna för att iallafall fråga om mitt Hb-blodvärdet och hur det var med de vita blodkropparna och i sin tur den neutrofila delen av dem.Tog fler prover men kände att dessa var mest relevanta för mig idag.

De vita och neutrofila hade gått upp lite, lite så det var ju bra tyckte jag, sköterskan påpekade dock att det var just lite och att jag ligger en bra bit under vad bör ha.Men som sagt glad att de inte var sämre får man ju ändå vara, dock hade Hb värdet sjunkit mer och var nu 101. Tror det var 108 sist  eller nåt liknande. Det är inte så konstigt att man är såå frusen och trött!!

Få se om doktorn ringer under kommande vecka få se vad hon har att säga och om jag ska börja med plaquenil medicinen igen.Den är mot värk i lederna och är nog en ganska vanlig reumatisk medicin.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards