Alla inlägg den 3 oktober 2007

Av Åsa - 3 oktober 2007 19:26

Märta fick ju som bekant fem bebisar, tre honor och två hanar.

Tyvärr ökar två av honorna väldigt dåligt i vikt trots stöd matning.

De känns väldigt "sköra", om de inte vänder inom närmaste dagarna och de lägger på sig mer i vikt.

Är ju i och för sig inte alltför ovanligt att det ibland dör marsvins bebisar eller att någon i kullen är dödfödd.


Men jag har haft en väldigt tur med sådant och de allra flesta bebisarna har klarat sig.Dock är jag som sagt tveksam denna gången.


Typiskt att det är honor också!! Fina är det båda två med och den ena jätte bra behårad.Jag har aldrig förlorat någon hane utan de som dött tidigare har varit honor, om jag inte minns fel. Känns som hanarna ofta har det bättre förspänt då de som reglel, här iallfall brukar väga lite mer från början och säkert förser sig med mer mat från mamma.

Nu var jag ju dock vaksam från början och har stöd matat endel då jag förstod att det skulle bli tajt med mat för alla.

Bara vänta att se men blir som sagt inte förvånad om de inte klarar sg, tyvärr.

Av Åsa - 3 oktober 2007 18:28

Efter duschen var jag varm men om möjligt ännu tröttare så jag sov två timmar nerbäddad i sängen.


Sedan kom R hem från jobbet och vi åkte tillsammans och hämtade barnen.

Var skönt att komma ut en stund. Dröjde mig kvar ute ett tag för att få lite frisk luft och passade på att plocka mat åt sköldpaddorna.

R gjorde våfflor och jag fick äran att bidra med vispad grädde.

Efter att jag petat i mig lite mat så gick jag upp och tänkte försöka göra någon nytta.


Satte mig vid räkenskaperna för vår lilla by. Vi har en liten förening där jag är kassör.Efter bokslutet så kommer vi att ha flera tusen vid ingången till kommande år vilket är glädjande. Annars brukar vi nästan hamna på minus.

Den största utgiften vi har är för snöröjning så det hela beror ju helt på hur vintern är. Denna vinter behövdes det inte snö röjas mer än ett fåtal gånger.Men då blir det väl kanske tvärsom kommande säsong, man vet aldrig !


Har försökt lära mig mer om fiolen,noter osv så jag kan spela lite och hjälpa Lovisa. Linnea är min lärarinna och tycker nog det är lite kul att lära sin mamma!

När Linnea spelade fiol förra året så försökte jag lära mig lite med men var väl så slut/stressad så jag orkade inte riktigt. Men hon var ju så duktig och klarade det själv.

Lovisa är ju två år yngre än vad Linnea var när hon började.Så det är väl lite svårare för henne att komma i håg exakt vad fröken sagt osv så då tänkte jag att om jag kan lite mer så kan jag vara till lite bättre hjälp!


Av Åsa - 3 oktober 2007 12:42

Somnade vid 21.45 i går och ändå när klockan ringern 06.30 är jag så trött.

Gick iallafall bra att jobba mellan 8-10 men sedan var jag helt slut då jag kom hem. Åt lite och sedan la jag mig på soffan. Frös som vanligt så jag har faktiskt legat med vantar på.

Har ett par ny inköpta som är varma och goa.Är ju tänkta att ha kalla vinter dagar men vad ska en annan ha då som redan kan behöva ha dem inomhus *skratt*

Nu är huvudvärken i antågande kan ju bero på att jag fryser extra mycket i dag så man spänner sig och därför får huvudvärk.

Ska nog faktiskt "kosta på" mig en treo och sedan blir det en het dusch och se om jag kan komma i gång efter den.

Trökigt i allafall att man inte ska kunna få känna sig pigg och i farten mer än någon dag emellanåt numer.

I morgon går jag upp och jobbar 50% istället för 25%, jag hoppas det ska gå bra.

Gäsp, gäsp ååå skulle kunna sova/vila hur länge som helst vissa dagar........

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards