Alla inlägg den 5 oktober 2007

Av Åsa - 5 oktober 2007 21:39

Så var Lilla Melodifestivalen slut. Linneas favorit var nr 2 och Lovisas nr10.

Ingen av dem vann men nr 10 kom i allafall tvåa.

Dock enades vi alla om att alla var jätte duktiga.


Nu har de gått upp och ska göra sig i ordning. Själv lär jag ut med vovvarna en gång till och så ska marsvinen ha hö påfyllt, sedan blir det väl sängen här med.

Vi ska sova "kollektivt" i dag. Barnen och jag i vår dubbel säng. Brukar göra så i bland när mannen inte är hemma. Barnen tycker att det är så kul.

Av Åsa - 5 oktober 2007 20:45

Har varit ute på kvälls promenad med vovvarna. Hu vad mörkt det är och kallt! Termometern står på +4 grader.

Hittade inte reflex västen , ligger nog längst ner i någon av lådorna i hallen. Men jag satte på mig några reflexer istället så man ser ut som en liten julgran. Är ju viktigt att synas, dock här på landet är det väldigt olika om man ens ser till någon bil. I kväll såg jag inte en enda, men man vet ju aldrig.


Hittade så kul reflexer på  Synligt en nät butik.

Nedan kan ni se fina spök relexer och hundhalsband från dem.

Egentligen är det ju en väldigt bra present att ge bort reflexer, men det tänker man nog inte direkt på. Om man tex är bortbjuden eller så varför inte ge några roliga reflexer istället för en blomma?!

Av Åsa - 5 oktober 2007 19:11

R ringde nyss , resan ner gick bra och de hade precis kommit tillbaka från ett dyk.

Än så länge var det inga problem med öronen. Hoppas det fortsätter så...

Nu skulle de och äta. Senare skulle de göra ett "natt dyk".


Av Åsa - 5 oktober 2007 18:57

Tycker  att "Häxan Surtant" som går på kanal 1 är så bra.

Har precis kikat på det. Hon är ju inte direkt elak men väldigt sur och vresig.

Någon annan som brukar kika på det??

Av Åsa - 5 oktober 2007 18:53

Nu har vi ätit pizza med skinka, ananas och mozarella ost.

Barnen fick välja ingredienser.

Av Åsa - 5 oktober 2007 17:04

Spännande eftermiddag , nää då inte här heller . Medans barnen lekte snällt så sov jag nästan två timmar...

Lovisa kröp sedan ner bredvid mig och då kunde jag inte sova längre. Oj vad den tjejen kan prata!!Och göra minst sagt tvära kast mellan olika ämnen...


L-Är pappa framme nu?

Å-Han kom nog fram ungefär då du slutade skolan.


L-Hur mycket tycker du om sill (syftade på inlagd sill) ?

Å-Mycket.

L-Men hur mycket , ända upp till taket?

Å- Mmm


L-Tycker spindlar om att bada?

Å-Tror inte det.

L-Nähä. Men tur att spindlar finns annars skulle det finnas miljoner med flugor.

Å- Mm fast fåglar äter också flugor o mygg.

L-Just jag fy vad äckligt !!


L-Var bara jag som hade så där den dagen på dagis

Å-Vaddå??

L-Sådär och pekade på väggen, på en egen gjord bild.

Å-Hårspännen?

L-Ja. Andra hade tofsar men ingen hade hårspännen


Nu kännde jag att det nog var dags att gå upp klockan var ju 16.45


Ugnen är nu på satt och vi ska göra egen pizza. Barnen tyckte det var så roligt och gott förra veckan så vi gör det idag igen.

Sedan blir det chips och dipp.

Barnmelodifestivalen tycks de ha  som önskemål att se kl 20.00 så det ska de få göra.

Orkar jag tittar jag med eller så sover jag i soffan!!






Av Åsa - 5 oktober 2007 14:47

Mådde skapligt i morse när klockan ringde. Efter frukost så åkte hela två benta familjen över till grannn kommunen för att lämna av R .

Han ska ner till Västkusten och dyka några dagar tillsammans med lika sinnade. Jag tror dock att risken är stor att han får problem med öronen, fick ju kraftig inflammation efter Narvik resan. Riktigt bra i det ena örat har han nog bara varit någon vecka.

Men jag hoppas att jag har fel, att han inte får problem alltså...


Sedan lämnade jag barnen vid skolan. Linnea och hennes klass for åter till samma grannkommun där vi nyss varit och skulle avlägga simprov.

Det är ju jätte bra att de "fångar upp" de som inte kan simma så de får åka på extra undervisning.

Det hade gått bra för Linnea men ryggsim är hon väl ingen hejjare på. Nu skulle de bara visa lite att de kunde men hon sa själv att hon ska träna mer på det.

Om två år så ska man avlägga nytt simprov och då ska man kunna simma 25 eller 50 meter ryggsim....

Däremot var hon stolt för att gympa fröken hade lyckats lära henne att dyka i från kanten, annars hoppar hon jämt i plurret.


Vi ska ta oss överdit någon dag nästa vecka så både hon och lill syrran får träna på simning och leka. Så då ska vi få se Linnea dyka!


På fm var jag till frissan,blekte lite slingor och klippte mig.

Var trött efteråt så då åt jag lunch vid tvn och kollade en film. Man känner sig ju lat men va sjutton så ska man ju inte se det!!!Filmen hette "Tre systrar och en mamma". Var helt ok , men är nog mer en "tjej film".

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards