Alla inlägg den 30 oktober 2007

Av Åsa - 30 oktober 2007 19:43

Då är Linnea på plats på fritids tillsammans med ett gäng andra barn.

Tror de var tre tjejer och fyra killar från Linneas klass, men sedan är det barn från klass 1 och 2 också.


En av grabbarna har fått en lillebror. Han heter Loke, det var ett gulligt namn tycker jag, var ett av pojknamnen vi hade på lut när Lovisa anlände.

(Fast jag var så glad att det blev en tjej till , för det ville jag att det skulle bli)


Man kanske skulle man haft en son också!

Linnea , Lovisa och Loke !!

Passade ju bra i hop....


Lovisa och jag har suttit vid tvn men nu blev jag trött på " någon tecknad " barnkanal, så jag satte mig här en stund.

Blir nog en rätt tidig kväll även om jag ska jobba 10.00 i morgon och kan ha lite sovmorgon!



Av Åsa - 30 oktober 2007 17:56

Var ju över tillgrann kommunen och Nordea banken sedan till Lidl för främst inhandling till djuren.

Snabbt hem och sedan till jobbet.

Gick bra där och sedan hämta barnen hos moster B.

Sedan var jag jätte trött då jag kom hem.


Nu har jag varit till grannarna med räkenskaperna eftersom det är möte i kväll.

Men jag närvarar inte då Linnea ska till fritids vid 19.00, ska sova där i natt och Lovisa har feber.


Av Åsa - 30 oktober 2007 08:36

Här på morgon sidan har jag suttit och skrivit klart "balans räkningen" för föreningen på datorn.

Sedan lär jag över till grannkommunen och se vilket saldo vi har, om alla satt in de pengar de ska!

Denna tur lär gå av stapeln nu under fm för jag ska börja jobba kl 12.00


Nu blir det frukost!

Av Åsa - 30 oktober 2007 08:32

Lovisa hade 38.5 i går kväll och startade på samma i morse.

Verkar inte alls förkyld men vi avvaktar ändå med provtagning då hon varit lite snorig några dagar så man vet ju inte riktigt.

Får hoppas att hon inte är /varit det minsta förkyld när febern kommer nästa gång.Så vi kan få de där proverna tagna.

Av Åsa - 30 oktober 2007 00:00

 Detta inlägg gjorde jag i september men fick idag en kommentar.

Har därför flyttat upp inlägget så även ni andra kan ta del av kommentaren.


I går då mycket av dagens tid ägnades åt att sitta i bil så lyssnade jag på radio.

Var ett program som handlade om skyddad identitet.Runt 10 000 personer lever med skyddad identitet i Sverige.

Bla intervjuade de en mamma och hennes två söner som nog var i tonåren.

Fy så hemskt de har som måste leva så. De berättade att de aldrig kan vara med på skolfoton tex. Svårt att vara med i föreningar, fotbolls lag etc.

Att alltid vara rädd för att man hastigt måste flytta på sig,aldrig kunna veta att "här ska vi bo" och kunna rota sig.


Hur skört systemet är och att det alltför ofta händer att "förövaren" oftast pappan/mannen får reda på var de befinner sig, sådant som bara inte får ske.


Ett sätt skulle vara att man skulle kunna få nytt namn och person nummer , alltså byta identitet. Då skulle det vara lättare att jobba, för barnen i skolan , vara med i föreningsliv där man kanske måste uppge sitt person nummer osv.

Men tydligen är det oerhört svårt med att få det.Dessutom som det är nu måste då pappan godkänna namn bytet och då är det ju ingen vits!

Där måste det ju till en lag ändring, men det maskineriet brukar ju tyvärr mala på alltför långsamt.....




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards