Direktlänk till inlägg 2 november 2007

Fy för att ha en för smart hund, rekommenderas ej !!

Av Åsa - 2 november 2007 14:00

En något frän doft  kom från köket, kunde inte fatta vad det var.

Snosade runt och slutligen visade det sig att en av hundarna-mannens förstås, han är en riktig rackar unge hade gömt en flaska med bil vax under en hund filt. Denna hade han bitit ett hål i ena hörnet på och sedan säkert gått därifrån.


Stor pöl på golvet under hund filten. ..

ÅÅ vad arg jag blir på den jycken!


En annan gång hade han hällt ut motor olja i hallen och det blir halt/kladdigt och fint må ni tro.

Allt annat än lätt att få bort, då var det lätt att hålla sig för skratt må jag säga.

Den gången får man dock skylla lite på R som hade ställt den flaskan på en byrå, med andra ord rätt lätt till gänglig...


Denna gång har han-vovven öppnat dörren till en stor garderob där det finns bilgrejer, hundkoppel, vaser, skruvar, hammare osv.

Han är ju för smart för sitt eget bästa , är en bordercollie!!


Där i garderoben har han sedan valt ut denna vax flaska och burit den till sin hund filt...


Nu får R "hundsäkra" sådana saker...


Men han har kanske en förkärlek för bilar som just tar sådana grejjer eller så vill han bara jävlas och tycker det är kul att se oss försöka få bort allt kladd...



 
 
Helén

Helén

2 november 2007 14:13

Sånt ska man väl hålla inlåst när man har barn ( = hundar) hemma, eller?! *skratt*

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Åsa

2 november 2007 14:54

Garderoben är vid "grov ingången" där R går in med hundarna och den är väl stängd men hunden har lyckats öppna den ändå. Dessutom stod flaskorna några hyllor upp så han måste ka klättrat med frambenen på hyllorna nedanför, för att nå upp.

Inte klokt vad han kan hitta på !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards