Alla inlägg den 5 november 2007

Av Åsa - 5 november 2007 13:50

Här är Hurtiga Hedvig som är född 071021.

Mamma heter Klackebos Lisa o pappa Klackebos Anton.

Av Åsa - 5 november 2007 13:40

Pust !!

Vad svårt det var med att få skapliga bilder i dag. Ny kamera är snart på ingående fast R vill att jag ska vara med och bestämma vilken systemkamera vi ska ha. Jag vill bara den ska ta bra bilder *skratt*.

Har du systemkamera? Nöjd? Vilken sort?


Nedan för är en bild på Gosige Göran vars ena öra nu börjat ligga ner , hoppas det andra kommer ner det med men det tror jag.

Han är född 070927. Föräldrar är Klackebos Märta och Gideon.

Av Åsa - 5 november 2007 12:30

Minnet bra men synnerligen kort!


Tänkte jag skulle ta lite nya bilder på marsvins bebisarna och lägga ut här och de som är /blir till salu på hemsidan.

Hade planerat att göra det i går....


Så nu ska jag försöka få några vettiga bilder, de brukar ha så snabba ben så ofta har man ett halvt marsvin med på bilden eller så...

Av Åsa - 5 november 2007 11:13

Äntligen har jag orkat engagera mig i en ny tid för att diskutera med min doktor om mina leder, värk i kroppen och sist men inte minst det faktum att jag är så enormt frusen.


I dag som oftast är jag jätte kall om fingrar/händer men även generellt frusen, Så jag har rejält med kläder.

Men ska nog ta en het dusch sedan på med en massa kläder då brukar det i allafall kännas bättre.


Fick tid den 19/11. Få se om det finns något man kan göra åt det hela.

Värst är nästan detta att jag är så frusen och kall.

Fryser ju redan innan man kommit ut i kylan...


Sedan att jag är så glömsk men det har jag förstått att fler som varit sjuksrivna pga stress fått ta del av.

Som i dag kom på att jag skulle ut i hallen och hämta något, när jag kom dit hade jag ingen aning om vad jag skulle hämta och har fortfarande inte kommit på det...Skrämmande !


Förr kunde jag skriva matlista , glömma den kvar hemma men ändå få med mig allt hem.

Nu är det ju nätt och jämt det på lappen kommer med hem , även om jag går omkring med den tillgänglig i handen...




Av Åsa - 5 november 2007 10:17

Nyss ringde min handläggare på F-kassan.

Tydligen har hon skickat mig en blankett att fylla i som jag skulle ha skickat tillbaka till henne. Men jag har inte fått något brev ??


Hon skulle skicka ett nytt.

Vi diskuterade också lite hur jag har det osv.


Hon tyckte också att ett nytt möte vore bra att ha snart så hon skulle försöka ordna det.


Berättade att jag ska prata med min doktor på onsdag för att bestämma om jag ska gå 25% som nu eller åter försöka mig på 50%.

Vill ju gärna gå 50% men då måste det vara någon vikarie som delvis iallafall fyller upp min tid på ett eller annat sätt.


Förra gången jag gick upp till 50% så blev bara vik insatt om jag hade kväll eller helg.

Det räcker inte, vi går ju kort från början och ska jag gå upp till 50% igen vill jag ju ha en chans att klara av det.



Av Åsa - 5 november 2007 09:17

Bytt färg och bild på bloggen.

Är lite kul att göra det tycker jag.

Försöker hänga med lite i årstiderna.

Av Åsa - 5 november 2007 08:32

I dag hoppas jag att jag ska få meddelande på min mobil att mina beställda julgrejer har anlänt till en av de lokala butikerna.

Här ser ni lite vad jag väntar på.

Av Åsa - 5 november 2007 08:18

SMHIs sida kan jag se att inget snö planeras falla ner där jag bor under denna vecka. Lite regn ska det dock bli och mest några plusgrader men kallt någon natt vilket lär innebära halt väglag.

Deras sida är bra tycker jag , dels att se prognosen för aktuellt väder men finns även annat att läsa där.

Bilden är tagen i helgen då Linnea  sitter i pulkan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards