Alla inlägg den 6 november 2007

Av Åsa - 6 november 2007 10:47

Oj har ju glömt att berätta att Lovisa tappade sin andra tand i går kväll.

Så nu är det två "nere" som är borta men de två ersättarna är redan på god väg.


Tandfen hade varit på besök under natten men Lovisa påstod att hon lagt slanten i fel mugg. Hon hade två muggar med en tand i vardera, alltså den första som hon tappade och så den i går.


Oj, Lovisa blev för en kort stund lite upprörd men jag sa att tandfen la nog den i just den muggen för det inte var vatten i den. Så pengen inte blev blöt denna gång. Det viktiga måste ju vara att hon visste att du tappat en tand till. Det tyckte Lovisa med. Så det löste sig bra i allafall.


Jag är ju glad att tanfen kom i håg det och inte glömde  (hemska tanke!), då hade det varit katastrof....

Av Åsa - 6 november 2007 10:09

Såg kocken Marcus Samuelsson laga mat här på morgon sidan.

"Hummerburgare med kina kål och aioli", det såg väldigt gott ut och inte svårt att göra heller. Det ska jag prova att göra någon gång.

Här har ni receptet.



Av Åsa - 6 november 2007 08:40

I dag är det tisdag och jobbar gör jag på em.


Under fm ska jag nog försöka få undan några kartonger som står i vårt sovrum. Bla den med Halloween prylarna, de är nu nertagna och stuvas undan till nästa år...


Själv har jag varit lite sugen på att kånka fram julkartonger, har flera stycken med massor av saker. Är man lite jul tokig så är man *skratt*.

Dock upptäckte jag redan för några år sedan att en del av det jag har använder jag inte. Har kanske gjort men inte numer eller så har det liksom aldrig kommit fram...


Förra året tänkte jag att jag skulle "ta tjuren vid hornen" och lyckas rensa och avstå från endel, har tänkt lämna det till en second han butik på orten.

Men jag orkade inte engagera mig...


I år tänkte jag att det rätta kanske är att börja detta lite tidigare så jag känslomässigt hinner överväga vad som ska i väg.

Är inte lätt må ni tro, jag fastnar särskilt för julsaker!


Men jag får ju se det som så att kommer inte sakerna fram här så är det ju bättre de kommer fram hos någon annan.

Det får jag nog påminna mig om när jag dyker ner i kartongerna....


Få se om det blir i dag eller en annan dag...



Av Åsa - 6 november 2007 08:35

Men se när jag kikade lite mer så finns ju "Skenet bedrar" numer på DVD så man kan köpa eller hyra den. Finns flera stycken.

Då ska jag naturligtvis se till att hyra dem så jag kan kika några kvällar på tider som passar mig bättre!


Av Åsa - 6 november 2007 08:15

Engelska komedi serien "Skenet bedrar" från 1990 är en av min favoriter.

Dock går det så sent på kvällarna (mån-fredag i tv4+ kl 22.55-23.30) så jag orkar oftast inte se dem , men ibland så!

Kanske skulle kika om det går i repris någon annan dag på mer human tid...


De handlar i allafall om en dam som heter Hyacint hon vill ha en bra social status och hemmet ska vara perfekt som helst allt annat i hennes liv!

Hon är gift med Richard som hon "kör" med.

Han är en liten trevlig man som får stå ut med mycket *skratt*.

Vore det bara hon och Richard hade det nog gått lättare att upprätt hålla  den perfektionism hon vill ha ,men så har hon en släkt som inte alls är som henne och det trasslar ideligen till det hela.....

Tv

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards