Alla inlägg den 9 november 2007

Av Åsa - 9 november 2007 16:28

Har suttit och slöat i soffhörnet med en Amelia tidning.

Så skönt!

 Men nu börjar barnen säga att de är hungriga så jag får bege mig mot köket, fy vad trist det är att laga mat i bland...

Av Åsa - 9 november 2007 16:26

I Kväll ska jag nog se denna film.

Hoppas på lite lättsam bra underhållning och kanske något skratt då och då.


Av Åsa - 9 november 2007 15:16

Eller en go anka. med inbyggd radio och temperatur mätare som kan guppa omkring i vattnet när man badar.


Synd, jag som föredrar att duscha.....

Men badade jag skulle jag gärna velat ha en sådan , så söt...

Av Åsa - 9 november 2007 15:11

Tänk så mycket kul man hitta på coolstuff.se.


Som sudoku toapapper. Är ju en och annan som gillar det.

Är ju en kul present.


Hmm undra om det finna några sudoku fans i min närhet??

Själv har jag provat en gång men fick liksom ingen snurr på det hela...


Av Åsa - 9 november 2007 14:48

Här ser ni mitt förhoppnings goda te.

Låter i allafall väldigt gott.


Kommer att dricka det i kväll till räksmörgåsarna jag och barnen ska äta.

R jobbar, vilken osis för hans del *skratt* på räkorna, te kan han nog hoppa över. Är mer en kaffe tunna...


Av Åsa - 9 november 2007 14:04

Då har man bunkrat upp mat så vi klarar oss över helgen.


Sedan har jag varit förbi mina föräldrar och fick tidningar så jag har att läsa under helgen, fick också te som mamma köpt på en mässa nyligen.


Barnen är hungriga så vi ska nu äta goda smörgåsar (hjärte gott) med skinka och apelsinjucie till det.

Samtidigt slappar vi vid tvn en stund.


Till middag blir det potatis, stekt falukorv och pepparrots sås mmmm, var länge sedan!

Av Åsa - 9 november 2007 12:18

Min mamma ringde och ville jag skulle kika förbi om jag ska neråt de centralare delarna.

Hon hade bla tidningar jag skulle få och så var det visst en av mina kusiner med familj som vill se farmor, så hans telefon nummer hade hon med. Fast annars är det väl bara att leta på nätet!


Får väl slå dem en signal i kväll. Kusinen jobbar dagtid.


Jag är så stel och trött i dag, har noll energi...


Men nu ska jag se över vad som behöver handlas och åka till affären och förbi mina föräldrar.

Barnen brukar sucka högt om de ska med och handla , särskilt en fredag.

Då vill de bara koppla av efter skolan...



Av Åsa - 9 november 2007 11:13

I morse väckte jag barnen som vanligt och "puttade på" att de skulle gå upp så de hinner äta frukost i lugn och ro innan skoltaxin kommer.

Efter en stund :

Linnea - Vi ska ju inte åka skolskjuts i dag, du ska ju skjutsa oss !!

Jag -Ska jag skjusa er ? ( vilken lyx de begär, tänkte jag !!)

Linnea - Men du ska ju på utvecklings samtal med Lovisa ...

 Aha, vem är mamma åt vem kan man undra !!

Jag- Hm men så var det nog, då ska jag snabba mig in i duschen...


Så nu undrar jag, var kan man renovera minnes centrat ??

Jag börjar nästan bli stressad av mitt enormt  dåliga "kom i håg".


Nu efter höst lovet hade jag inte ens någon säker koll på om det var tisdag eller onsdag som barnen spelar fiol??

Vilken dag ska Lovis ha gympa?? Visste att det var tisdag eller onsdag...


På tisdagen jobbade jag på em men hade sagt åt R att det bara var att hämta barnen kl 15.00 sedan inget särskilt.

Det visade sig ju att vår dotter Linnea har kör på tisdagar vid 15.45

Tur hon hade koll på det själv...


Tidigare hade jag någorlunda koll på såna här saker men man ser bara av att de var lediga en vecka så har jag totalt kommit ur rutinerna för fiol, gympa, kör osv. Skrämmande....




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards