Alla inlägg den 13 november 2007

Av Åsa - 13 november 2007 14:40

Nu har jag sett "Breach".

Den handlar om :


Eric O'Neill är nykomling i FBI och finner sig snart inblandad i en maktkamp med sin chef Robert Hanssen, som senare blir åtalad för att ha sålt hemligheter till Sovjetunionen. Filmen bygger på en verklig händelse.


Bra film särskilt som den är verklighets baserad också.

Känndes lite seg i början men när man kom in i den så var det spännande.

Betyg från mig ,en 4:a.

Av Åsa - 13 november 2007 14:38

Blev så trött efter jobb och möte så jag blev mest sittandes i soffan och kollade färdigt på en film.

Somnade ju i soffan i går , som vanligt *skratt*.

Nu kommer snart R hem och barnen med. Måste fundera på om vilken rätt det ska lagas idag.

Fast har ingen lust alls för matlagning.....

Av Åsa - 13 november 2007 14:26

Så var mötet avklarat och det blev så att jag ska gå 25% denna och nästa vecka. Sedan 50%, tror det blir till mitten av Januari eller så, har inga sjukintyg än.


Det ska också ses över hur jag ska jobba då jag går upp på 50%.

Vi ska prata lite mer om det i morgon bla chefen och jag.

Men det vi pratade om på mötet var tex att jag kanske inte ska jobba ensam i tjänst- kan ju bli väldigt stressigt då vi har runt 100 (tror jag  det är) personer/boenden fördelat på fyra olika hus som ligger på olika ställen i kommunen, som man då ensam ansvarar för.


 Men vi ska diskutera om sådant i morgon så får vi se hur vi kan göra.

Dock kunde det nog var skönt att i början då jag går 50% ha det lite mer styrt hur det ska vara för att sedan längre fram vara mer flexibel och kunna jobba ensam också, som jag ju gjort under  alla år....


Känns bra i allafall.


Sedan ska jag ju ner till min doktor på måndag för att prata om  mina svullna,kalla, stela , onda leder osv så få se om det finns något att göra åt det.

Ibland undrar jag om de "stjäl" energi av mig så att det också bidrar till att jag inte orkar så mycket och blir trött.

Eller så beror den biten helt på detta med att jag är mindre stress tålig.

Av Åsa - 13 november 2007 07:42

Här snöar det för fullt och är några minus grader.

Bara att konstatera att vintern anlänt....


Lovisa var även idag lite förkyld. Främst täppt i näsan men inte feber.

Verkade pigg och kännde sig bra så hon åkte till skolan.


Jag känner mig så där jätte frusen och inte alls på humör!


Men får bli en dusch och sedan snart dags för jobbet.

Därefter mötet med dr osv.

Få se vad vi kommer fram till.


Gillar inte det jag ser när jag kikar ut, man borde gå i ide som björnarna och kika fram när våren kommer *skratt*




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards