Alla inlägg den 12 januari 2008

Av Åsa - 12 januari 2008 21:45

Barnen och jag har ätit hemgjord pizza med tonfisk, champinjoner och lök. Blev gott. Finns även kvar så vi kan äta av det i morgon med om man har lust.


De små är äntligen på väg i säng så snart ska jag upp och natta dem.Brorsan ringde vid 20.00 och då var jag så trött så jag funderade nästan på att gå och lägga mig ,men nu är jag piggare igen och huvudvärken är nästan borta.

Så i dag kanske jag kan hålla mig vaken till R kommer från jobbet.


Kikade på tv 4a fakta om skönhets operationer. I dag var det mest om ansikts operationer, lyft, näsplastik osv.

Har väl personligen inte funderat så mycket på sådant men kan inte säga heller att jag aldrig skulle göra nåt åt rynkorna som kommer.

Vem vet hur man känner om 15-20 år! Är ju svårt att säga redan nu...


Nu blir det nattning av barn och sedan ska jag äta min chokladbit!




Av Åsa - 12 januari 2008 15:15

Blev en tidig kväll igår , huvudvärken blev mer intensiv . Dock inbillade jag mig som vanligt att jag skulle kunna sova bort huvudvärken..

Inte gick det, jag är så "tung" i huvudet och sån där molnande värk. Tänkte klara mig utan tablett men nä nu ger jag upp.

Tablett blev det!


Min vän Hannah var här på fm, alltid lika trevligt dock tråkigt att man ska ha ont i huvudet just då!

En hona som varit här åkte hem men Anton fick en ny tjej som Hannah hade med så han blev glad. Han gillar ju tjejer på besök!


Efter en lite lunch med tagliatelle och köttbullar for R till jobbet och jag har skjutsat i väg barnen , den yngre på kalas och den äldre till moster B.


Var sedan in på affären och köpte en ganska stor choklad kaka som barnen och jag ska dela på i kväll. Blir vårt lördags godis.

Träffade en gammal klass kompis, B som sa att han är choklad tokig och äter det så gott som varje dag.Han blev lite paff då vi skulle dela den på tre *skratt* , men jag sa att vi försöker dra ner på godis ätandet.

Men att nästa lördag blir det kanske mer,blir lite olika. Även att vi ibland har läsk men ofta Loka eller Ramlösa.

Var så trevligt med en prat stund , han och familjen skulle utomlands i februari, lät ju inte alls så tokigt!


Tänkte på det sedan , vår klass där de flesta av oss gick tillsammans från lekis till 9an.Vi hade en jätte bra klass och blev bra sammanhållning då vi kamperade ihop så många år. Flera finnas kvar på orten men ändå träffar man sällan någon, men gör man det och har tid så är det roligt att byta några ord.

Nu tycks klasserna ofta splittras, i bland redan från låg till mellanstadiet annars mellan- högstadiet.

Visst kan det säkert finnas fördelar med det också, att göra nya klasser men jag tyckte det var skönt att ha samma klass , en trygghet.


Nu fick visst de på mellanstadiet önska fem personer som man ville gå ihop med och sedan skulle man typ vara garanterad en av dem. Hade man bara två man ville gå med så kunde det bli så att man inte fick någon alls, fem måste man skriva!

Så resultatet i höstas blev ju att vissa hamnade i klasser man inte alls ville gå i. De fick sen veta att de var tvugna att börja i nya klasserna och sedan ev byte efter någon vecka eller så.

Men som vanligt var det ju flera som fått byta innan i allafall och de som provade i nya klassen och inte trivdes hade inte lätt att få något byte tillstånd...

Varför krångla så ??

Är väl inte så kul om sina två bästa kompisar hamnar i en annan klass och själv hamnar man i en helt annan...

Nä själv är jag en riktig tiger mamma så nåde den som placerar mina barn i "fel klass" *skratt*.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards