Alla inlägg den 6 januari 2008

Av Åsa - 6 januari 2008 21:16

Inget på tv är det visst heller att se, får se om vi kanske har någon film.

Sedan ska jag rosta bröd och äta tzatziki, barnen åt också det.

Finns lite chips kvar också, fasligt vad en påse räcker länge ibland!

Så blir att snaska på några sådana med.

Av Åsa - 6 januari 2008 21:05

Då sitter man uppe vid dator en stund. Enda nackdelen är att eposten går till andra datorn så man kan inte svara på mail eller så.

Men den andra datorn har R lagt beslag på *skratt*.


Barnen och jag har städat undan barbie dockor och annat de lekt med i dag.

Nu är de på väg i säng så snart är det dags för dem att få hjälp med tandborstningen. Lovisa ska välja bok också som jag ska läsa.


Av Åsa - 6 januari 2008 19:48

I morgon ringer min doktor och det är dags för diskussion om hur vi gör nu!

Mitt sjukintyg sträcker sig till 10/1.


Var helt sjukskriven från slutet av februari (-07) till början av augusti.

Började sedan med att arbets träna 25% ,sedan jobba motsvarande tid. Därefter gick jag upp på 50% men det gick inte alls.Stress symtomen kom tillbaka men visade sig nu mest på så vis att jag somnade bra men vaknade flera gånger under natten och hade då drömt jätte röriga och stressiga drömmar så jag var helt slut.Efter flera nätter med urdålig sömn höll jag på att bli helt knäckt.Fick nästan lite panik och besviken blir man ju med när man gärna vill tillbaka.

Fick då gå ner och jobba 25% ett tag igen och det gick bra.


Sedan i november hade vi möte med FK , chef , doktorn mfl och då bestämde vi åter 50% men bestämde då också att jag bla inte skulle jobba ensam i tjänst, vilket vi kan vara ett tag på vardagar men främst kvällar och helger.

Nu gick det mycket bättre än när jag provade 50% tidigare. Visst hade jag huvudvärk ibland men eftersom jag mest var på min avdelning och det även fanns något bättre med vikarier så underlättade det.


Så få se hur jag ska fortsätta.

Vet inte själv riktigt heller vad jag ska säga. Ska man fortsätta med 50% och få in detta med att jobba själv lite för att se om det går bra. Eller ska man våga höja procenten till att jobba 75% !?

Är ju enormt svårt att veta , man vill ju gärna upp i tid men inte heller att det ska bli så att det slår tillbaka på en heller.

Känner mig väl inte pressad av någon direkt heller men ändå man vill ju inte vara sjukskriven hur länge som helst !!!



Av Åsa - 6 januari 2008 19:44

Blev inte mycket till städning, men vad gör det är ju en dag i morgon också..

Endel tomtar har packats ner i en av "jul lådorna" i allafall men så mycket mer blev det inte.

Barnen började leka med sina barbie dockor efter att ha plockat bort de flesta av sina tomtar och själv fick jag telefon.

Var moster B som rinde så vi pratade ett tag och innan det ringde mamma.


Sedan var det dags att kika på sammandraget av "Stockholm Horse Show" tror jag det heter.

Vi såg det mesta då det gick i december men är så roligt att se igen.

Av Åsa - 6 januari 2008 16:05

R ville gärna ha efterätt i dag så på hemväg från jobbet köpte han med sig blå bär och marsan sås.

Så jag gjorde smulpaj med blåbär . Mmm så gott det är.

Snabbt och enkelt gjort med.


Smuldeg

100g margarin

2-3 msk socker

1,5 dl havregryn

1,5 dl vetemjöl


Smält fettet i en kastrull, men jag använder flytande margarin så då går det bra att användas direkt från flaskan.


Blanda ingredienserna till smuldegen i en skål.


Lägg blåbären (ca 0.5 liter) i en ugnssäker form.Strö över 0,5 dl socker och 1msk potatismjöl.

Fördela sedan smuldegen över blåbären.Grädda i 225 grader i ca 15-20 minuter.


Vi brukar dock till oss fyra ha lite mindre med blåbär men gör ändå samma mängd smuldeg för det är så gott!



Av Åsa - 6 januari 2008 13:34

Här har det ännu inte blivit något städande utan vi har varit ute någon timme i stället.

Var skönare ute än vad det såg ut att vara faktiskt.


Men nu ville barnen spela data spel en stund så det fick de göra.

Själv sitter jag framför andra datorn en liten stund sedan ska jag börja städa lite på övervåningen. Mest plocka ner julsaker!


Av Åsa - 6 januari 2008 10:47

Letade recept på lax pyttipanna, finns färdig att köpa som är ok men skulle vilja prova "egna" recept och hitta nåt bra.

Finns massor av olika men denna fastnade jag för så den ska vi prova.

Hittade den på www.fiskbilen.se  De tycks ha många bra recept så dit återkommer jag säkert flera gånger.


Laxpyttipanna 4 port


Ingredienser

600 g laxfilé eller rödingfilé
4 st stora potatisar
1 st rödlök
1 st liten fänkål
2 st morötter
2.5 dl matlagningsgrädde
50 g ansjovis
Smör eller margarin
1 st knippe dill


Skala och tärna potatis, fänkål, morötter och rödlök. Råstek rotfrukterna, tillsätt matlagningsgrädde och ansjovis. Koka upp.

Skär laxen i tärningar och stek i smör eller margarin. Blanda försiktigt i rotfrukterna. Strö över lite finklippt dill.





Av Åsa - 6 januari 2008 10:24

I dag är planen att få bort endel julsaker. Främst prydnads saker men inte alla. Några får bli kvar.

Men barnens rum vill jag gärna göra helt jul fria.Få se om jag får med dem på det...Lovisas rum ska vi städa i dag så det kunde ju passa bra.


Sedan har vi en massa tvätt så det lär bli till att köra några maskiner också.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards