Alla inlägg under augusti 2008

Av Åsa - 14 augusti 2008 09:34

Lilla skinny hanen hade i går morse somnat in.

Han var ju minst med 74g, så jag vet inte om hans lilla kropp inte orkade.

De skinny bebisar som fötts här under åren har som regel vägt minst 85g oftst har de trots att de varit 4 st legat mer runt 90-100g.

Av dessa bebisar var det bara en med lite högre vikt,strax över 100g, de andra med 74, 76 och 87g. 


De går ju dessutom ner i vikt första dagen, så i går vägde den minsta honan

bara 65g och kanske har inte Jullans mat fått fart i tuttarna.

Så i går matade jag dem lite alla tre med ersättning för mänskliga bebisar.

Ska väga dem nu också och se om de börjat gå upp eller om de ska få lite igen.De började i går att äta lite morot,gurka och annat också, de är ju så små och söta där de sitter med en bit mat och gnager.Sedan bör ju diandet komma i gång ordentligt nu och de är ju tre som ska dela på den och det bör ju gå bra.


Izkalla Inas bebbar ligger ännu kvar i magen, en säkert inte så länge till!



Av Åsa - 13 augusti 2008 21:54

Hamnade i förråden idag och har plockat/städat, annars mest lugnt.

Yrslig och seg har jag annars kännt mig.


De tillfällen jag kunnat tänka mig datorn har antingen barnen eller Ronnie haft den, vi har ju just nu bara en...

Så i dag bestämde jag mig för att köpa en alldeles egen bärbar variant.

Vi har ju annars gemensam ekonomi Ronnie och jag , med alla pengar på samma konto, men jag har lite egna pengar bla sedan jag fyllde 40 år kvar så jag tar av dem.För av våra gemensamma vill jag ju köpa soffa mm framöver och nåt ska jag väl handla för de "egna" slantarna också.

Ni som har bärbar är det värt extra slantar att satsa på en 17 än 15 i storlek eller kan man tänka sig att 15 varianten räcker??

Någon annan som har åsikt om sort eller så?


Nä, nu ska det kikas på film och drickas te, får bli mer skrivet i morgon.


Av Åsa - 12 augusti 2008 19:54

I dag blev det frissa besök och mörk blev jag ju i går kväll så det känns bra.

I morgon ska barnen och klippa sig.


Har varit så yr till och från i dag och i morgon och får känslan av att bltr är lite lågt.Kanske beror på nya kosten. Blir lite fundersam om jag ska äta den "fullt ut" eller kanske typ till 80% eller så.

Av Åsa - 12 augusti 2008 09:40

Läste i Aftonbladet om att många får vänta länge på sina pengar därifrån pga omorganisation, en tjej hade fått låna pengar på banken för att klara räkningar osv.


Ronnie och jag har ju tagit ut föräldrarpenning nästan hela sommaren (sedan skolan slutade tills den snart börjar),inte samtidigt , det kan man inte men när jag jobbade hade R fp osv. Jag har bara haft en veckas semester i sommar och resten av all  ledig heten är förädrarpenning.

Än har vi inte fått ut något alls från försäkringskassan.


Hade jag levt själv hade det ju varit katastrof men nu när vi är två har vi ju i allafall haft lite pengar som kommit in. Tur att vi satt in största delen av skatte återbäringen som speciell buffert att ha under sommaren då man ju just inte vet hur det blir med FK pengarna...

Så visst är det under all kritik hur det funkar.



Av Åsa - 11 augusti 2008 18:27

Bild på bebbarna.

Killen är näst längst till vänster med lite ljust i ansiktet

resten är tjejer.Vikter mellan 74-106gram. Hanen är det

som har den lägsta vikten.Största tjejen föddes sist och

är den längst till vänster.Namn ska det kluras på i kväll...


Av Åsa - 11 augusti 2008 14:52

Ska tona håret mörkt idag, hösten har ju kommit *skratt*, men det får bli senare i kväll. I morgon ska jag till frissan och då tyckte jag det passade bra att tona håret i dag.


Barnen och jag ska nog ta en sväng till biblioteket senare i dag och byta böcker.


Ska försöka städa lite allmänt här hemma , men känner mig ganska matt med förkylningen i kroppen men bättre än i går i allafall så det går åt rätt håll.

Av Åsa - 11 augusti 2008 14:50

Efter födandet av bebisar fick jag äntligen ro till att äta!

I dag blev det rester av köttfärs lådan med bacon och creme fraiche.

Till efterrätt ett äpple.Gott och nu är jag mätt o belåten!


Av Åsa - 11 augusti 2008 13:52

En dryg timme efter den första bebben (hane) så kom tre stycken till, de tre verkar vara honor och det vore ju trevligt eftersom det mest fötts hanar här sista tiden.

Alla ganska mörka i färgen,bra behårade och fint typade.

Nu är det bara att hoppas att mor och bebbar får fortsätta att må bra.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards