Direktlänk till inlägg 3 oktober 2008

Hemma igen och såsar runt i morgonrocken...

Av Åsa - 3 oktober 2008 12:10

Nu är jag hemma igen efter besöket hos doktorn.


Mina ledbesvär, värk,svaghet i händer/handleder osv tror hon är någon form av reumatism så nu har vi åter tagit en massa prover. Fundering över remiss till reumatologen men tydligen är det så att de helst vill att man är ordentligt utredd innan man kommer till dem och helst har hittat nåt ..

Fundering över hur mina muskler fungerar finns också, om det ev kan vara nåt fel där så remiss är skriven för bla EMG undersökning.

Väntetid har varit runt 5 månader och  är väl antagligen nåt sånt nu med.


Men nu känner jag att resan i allafall så att säga börjat för att förhoppningsvis kunna komma fram till vad det är som är fel med min kropp och vad man kan göra åt det.


Tröttheten kan ju ha med ledbesvären osv att göra men är ju svårt att veta.Det är ju mycket på jobbet med men hemma annars sköter R mycket av "markarbetet" och står för det mesta av matlagning osv när han finns hemma för han ser att jag inte orkar.Kan ju bero på flera faktorer med.


Nu såsar jag runt i mysbrallor,raggsockor och varma morgonrocken.

Ska ta en kopp te och nåt ätbart innan det är dags att hämta barn från skolan och göra en sväng in på matbutiken.


Marsvinsburarna har jag och med hjälp av barnen oftast gjort rent alla

samma dag men det funkar inte nu , så jag försöker göra rent 1-2 burar per dag och så hjälper barnen till, då funkar det bättre,just att dela upp det...




 
 
kamilla

kamilla

3 oktober 2008 12:43

Hej lider med dig som har värk :( Har själv kronisk värk i stora delar av kroppen framför allt ländrygg sen ca 2 år tillbaka (är sjukskriven)

Vad är Emg för nåt ?

M ush ja man blir väldigt trött av att ha värk en av dom tråkigaste följderna förutom smärta. Sen brukar smärtan påverka minne & koncentration vilket även har drabbat mig.
Hoppas att du nåt sett som du kan lindra din värk på *kram*

http://finnsanglar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Åsa

3 oktober 2008 13:06

EMG är
Man undersöker perifera nerver och muskler för att kartlägga skador och sjukdomar i dessa organ. Vid Elektroneurografi (ENeG) stimuleras nerver med små elektriska stötar och vid nål-elektromyografi (EMG) registreras den elektriska aktiviteten i muskelfibrerna med en tunn nål som sticks in i muskeln.

Nu ska jag kika in hos dig Kamilla!'


 
Ingen bild

Jerry

3 oktober 2008 21:10

Usch, vad det låter jobbigt.... kraft och kram till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards