Alla inlägg den 14 november 2008

Av Åsa - 14 november 2008 18:59

Blev en tur till mataffären tillsammans med äldsta dottern och var ju inte så mycket som skulle handlas så det gick bra.

Eller bra och bra, gick i allafall, blir lätt anfådd men man får stanna lite och kika i hyllorna på alla olika produkter så blir det lite vila..


Utvecklinssamtalet med yngsta barnet i klass 1 gick bra, då sitter man ju ner och samtalar.


När jag kom hem var jag trött men det räknade jag ju med så det blev lite vila och sedan mat.


Nu har Linnea som är 10 år fixat te vatten för hon vill ha en kopp te, jag nappar på förslaget och lillsyrran ville ha lite med.

Mannen i huset brukar kalla oss te tanter *skratt*.


Nu ska vi botanisera bland te sorterna för att se vad som lockar mest...

Av Åsa - 14 november 2008 09:13

I går blev det mest slöande hela dagen med inget särkilt alls som skulle göras,skönt!


I dag ska jag hämta största dottern vid 13.40 och sedan ev på utvecklingssamtal med yngsta kl 15.00

R skulle ju kunna gå på samtalet, han är hemma då men samtidigt var han sist med henne så det hade varit roligt att gå.

Jag tycks ju inte ha nåt smittsamt, utan tar jag medicin så febern går ner och lite av värken släpper så går det nog bra. Tar ju inte lång stund.


Är så trökigt att vara hemma också, fast jobba skulle jag inte orka heller , så mycket kraft har jag inte.


Att få besöka matvaruaffären är ju normalt inget jag uppskattar så mycket men nu var det många dagar sedan sist så jag skulle vilja handla!

Känns nästan som när barnen var bebisar och man uppskattade att få komma hemifrån en stund och handla själv!!

 Men i dag tar jag nog med mig äldsta dottern (om jag tror jag orkar) så kan hon hjälpa till.Vi ska inte ha så mycket heller,men vore härligt att se lite folk, man känner sig isolerad!!

Orkar ju inte vara "i farten" så mycket men att gå lite lugnt och strosa i affären eller sitta ner på utvecklingsamtalet klarar jag.

Blir jag trött så kan jag vila när jag kommer hem.



Av Åsa - 14 november 2008 08:12

Vaknade tidigt i morse av att jag drömt så underligt.

Var ganska vaken där jag låg under varma täcket så jag ägnade en lite stund åt att fundera över drömmen.


Ibland kan man ju se att något man sett på tv, läst om eller så figurerar på ett eller annat sätt i drömmen osv.


Men denna dröm fick jag ingen riktig "rätsida" på.

Så här var det:


Var tillbaka i mitt rum hos mina föräldrar, hade någon annan där men vet inte vem det var.

Låg på min säng ,det landade några ilsket surrande getingar, grabbade tag i en tidning och skulle ha ihjäl dem. Tryckte till och hörde hur de krasade sönder, gick på nästa osv.

Undrade var de kom ifrån,kikar runt och ser att de kommer från springan ovanför balkongdörren.Ser en stor geting kropp med vingar, aha, honan tänker jag och inser att henne ska man nog fånga för att få bort dem annars blir här fler ändå.

Försöker slå ihäl denna med men den flyger ner och landar i en papperssäck, som ramlar lite åt sidan och ur den hamnar något på golvet.

Ser ut som  myrors ägg men dessa var något större, inser att getingen och alla ägg måste bort annars kommer det att kläckas enormt många getingar!

Säcken planerar jag då att sätta snöre runt och forsla bort....


Har inte läst om eller sett någon geting nyligen.

Ska getingarna symbolisera nåt annat, skulle ju kunna vara några man verkligen tycker illa om som man krasar sönder,men det har jag inte vad jag vet, inte runt mig, i stora vida världen finns de väl men detta borde väl vara mer nästående.

Var ju i mitt gamla flickrum , skulle ju kunna vara nåt med iska mot mina föräldrar som här var getingar och som jag krossade ,men jag tycker mina föräldrar är bäst så nix stämmer inte...


Getingar=sommar, att jag skulle längta till sommaren men det gör jag i nuläget inte, längtar till jul.

Getingarna skulle ju förstås kunna vara förklädda små tomtar och den stora med vingar tomtefar, eller blir det tomtemor då!?

Var alla "myrägg" kanske julklappar, de var ju i en säck?!

Har jag i drömmen i tron att de var getingar,krossat tomtenissar och slängt alla julkappar tillsammans med tomtefar/mor!

Vad skulle det betyda!? Att jag egentligen inte alls tycker om julen men att jag tror det.


Nä får nog sluta spekulera, undra just vad en som kan mer om drömtydning skulle haft för "förslag"..


Bilden är lånad från Wikipedia,  DÄR kan du läsa mer om getingar.





Av Åsa - 14 november 2008 08:05

Hm lite besviken, har 37.6 i dag med, är ju inte jätte mycket men ändå har man normalt sett 36.8 så är man ju inte nere där än...


Om man känner efter riktigt mycket så kanske det är lite bättre med värken/ömheten runt lungorna,i allafall inte sämre och det är ju nåt att glädja sig åt.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards