Alla inlägg den 12 februari 2008

Av Åsa - 12 februari 2008 20:35

I dag hade de ringt från badhuset där vi bokat kalas och tydligen hade de råkat dubbelboka. Om vi måste ha den dagen så skulle de försöka ordna det men ville helst att vi tog en annan dag.


Nu vet jag inte hur vi ska göra. Helgen efter ska R och Lovisa ha kalas så det finns inte riktigt plats för Linnea där om hon inte tar fredag kväll men då lär det bli kalasanade här hemma.

För badkalas var lördag eller söndag.


Ska vi ta en annan helg så dröjer det ett tag innan vi har tid för kalas så antingen det eller så får det bli vanligt kalas i allafall.


Men sa till linnea att vi får fundera och bestämma i morgon hur vi ska göra.

Tjejen på badet ville vi skulle höra av oss i morgon före 12.00

Av Åsa - 12 februari 2008 19:02


Äta ute

  • Hur ofta äter du mat ute?Hm vad kan det bli, kanske varannan månad.Brukar oftast gå ut med någon kompis eller kompisar, ett par gånger med R eller hela familjen.
  • Vad/vart äter du då helst? Äter helst fiskrätt men om jag är på Järnvägsrestaurangen i grannkommunen tar jag en grekisk köttfärs biff med fetaost inbakad, grekisksallad och två underbara såser bla tzatziki mm. Är så enormt gott.
  • Vad har du på din favoritpizza? Gillar med tonfisk och lök , men äter annars gärna vegetarisk.
  • Provar du ofta nya ställen/maträtter, varför/varför inte? Inte ofta, kör med "säkra kort" *skratt*
  • Går du ofta på café och fikar, vad? Väldigt sällsynt.

Av Åsa - 12 februari 2008 18:35

Efter jobbet var jag till apoteket och köpte nässpray åt Linnea och en i förebyggande till mig själv.

Även alvedon till Linnea , hon vill ha sådan där med fruktsmak som smälter i munnen.

Hon är rejält förkyld och nyser endel emellanåt.

Har spelat lite på datorn i dag men mest slappat i sin favorit fåtölj, en av skinn som har inbyggd fotpall och som man kan luta ryggstödet på.

Blev trött då jag kom hem med så vi såg " Drömkåken" fast vi missade början och sedan "7 miljonärer" på tv.


Lovisa har varit så trött och fått alvedon hoppas bara inte hon blir förkyld också efter att hennes feber klingat av!

Av Åsa - 12 februari 2008 18:33

Jobba gick bra men hade gärna haft någon timme till så jag hunnit lite mer!

Nu är jag ledig två dagar och jobbar fredag och söndag. Lördag har jag tagit semester för att kunna följa barnen till slalomskolan, hoppas nu bara vi alla är friska tills dess...

Av Åsa - 12 februari 2008 07:59

Lovisa kom in till vår säng vid 03.00 men vaknade sedan en timme senare och hade drömt att någon hade ihjäl henne. Hemskt.

Skulle tro det kommer sig av blodprovstagningen i går. Visserligen gick det bra men hon blev ledsen för det tog en stund och gjorde ont.

Nu kom det väl i lite annan form i drömmen.

Av Åsa - 12 februari 2008 07:58

Linnea är rejält förkyld snorar och nyser.Men har nog ingen feber.

Blir troligen till att vara hemma resten av denna veckan men hon hade velat vara med på friluftsdagen i morgon,men inser ju att det inte går.


Jag ska jobba mellan 9-12 är ju inte lång stund så jag kommer nog att ha ganska fullt upp.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards