Direktlänk till inlägg 7 oktober 2007

Hur mår jag !!

Av Åsa - 7 oktober 2007 16:15

Ja här väntar man på att riset och kycklingen ska bli klar.

Barnen spelar data spel uppe, "Mamma Mu och Kråkan" i väntan på maten. Själv sätter jag mig åter vid datorn en stund.


Under helgen har jag mått bra, lite seg men det kan ju lika gärna vara pga vädret, men inte huvudvärk. Så visst kan man ana en skillnad mellan detta att vara hemma och inte har det minsta stressmoment som att barnen ska i väg, själv ska man till jobbet osv.


De säger ju att det tar tid för kroppen att inte bli stressad för att den "känner igen" miljöer/situationer.Att det enda jag kan göra är att försöka att ta det lugnt , göra avslappnings övningar osv. Men jag gör ju det och ändå har jag hela veckan när jag jobbat varit som en mosad pannkaka när man kommer hem. Man blir ju less....


Då säger beteendevetaren , du ska inte bli besviken eller ha så höga krav på dig själv.Inte känna att det är ett misslyckande utan det tar tid.

Säkert helt rätt men jag försöker ju att inte heller bli besviken osv men man känner sig ju ändå lite less på att det inte blir bättre.

Hur lång tid ska det ta??  Verkar inte vara någon som kan svara mig på det, vilket kanske är förståeligt. Men inte kul att bara vara lite människa när man har helt lediga dagar och inte ens då i bland....


Man kan ju inte planera så bra, att träffa kompisar osv. Skulle behöva besöka min 86-åriga farmor också. Ska försöka göra det nu i veckan.

Men jag jobbar mån-fredag så få se om jag orkar någon dag!!


Har lovat barnen att åka till grannkomunens badhus på tisdag em i allafall, är ju viktigt speciellt för Lovisa att träna på simning då hon lärde sig det ordentligt på simskolan under början av sommaren.

 
 
Ullis

Ullis

7 oktober 2007 21:33

Det taaar tiiid! Sprang själv in i den berömda väggen sommaren 2004 och hade precis som du noll energi när jag började jobba. Var tvungen att vila varje dag när jag kom hem. Det är först nu under våren som jag börjat känna att energin var tillbaka....Så det tog nästan 3 år...Men misströsta inte utan låt det ta den tid det tar! För tid tar det men jag lovar att man blir OK igen!
Kram!

http://vanerlands.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Åsa

7 oktober 2007 22:13

Skönt att höra att du mår bättre.
Själv var jag helt sjukskriven från slutet av februari i år till mitten av Augusti. Så ca ett halvår.
Tycker att det är så kul att vara tillbaka på jobbet.Har nyss börjat gå 50% få se hur det går.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards