Alla inlägg den 8 oktober 2007

Av Åsa - 8 oktober 2007 07:57

Vi planerar ju att åka utomlands på semester nästa sommar/höst.

Jag har inte varit så förtjust i tanken att åka till Turkiet tidigare.

Dels för det känns lite osäkert där , de spränger ju lite ibland!

Sedan för många affärs ägare vill dra in en i affärer och kan bli sura om man bara ska titta. Alla är ju självklart inte så men tillräckligt många för att det är det jag hört mest suckar om från dem som varit där.


Men så har jag hört flera som varit på "All inclusive" hotell där och trivts jätte bra (förutom det där med affärerna!). Ofta stora poolområden men rutchbanor och annat kul för barnen (men finns väl kanske vuxna med som gillar sådant..).

Hur som, detta har då gjort att jag vägt för och nackdelar och kom fram till att jag skulle kunna tänka mig att åka dit.

R har väl mest nickat lite när jag visat honom och sagt att vi får fundera, vilket betyder att man oftast kan få igenom det man vill *skratt*.


Men nu är det blankt NEJ från hans sida. De sprängde ju nyligen i papperskorgar , var det väl eller liknande. Så aldrig i livet säger han.


Eftersom det är jag som brukar leta hotell och sedan presentera för honom max två alternativ eller har jag redan bestämt mig, se till att ha bra argument för det hotellet jag vill och bara visa honom ett !


Nu får jag inrikta mig på helst Grekland annars Spanien typ Mallis eller Menorca enligt R.

Vi är sugna på att  prova konceptet "All inclusive" då vi aldrig haft så. Bara halvpension.

Vet att endel tycker det är jätte bra andra tycker att de blir lite trist.

Men som sagt vi skulle gärna prova det. Då vi har svårt att vara borta mer än en vecka kan man inte resa så långt bort heller.


Så är det någon som har något förslag på hotell? Kanske har ni bott på något toppen hotell själva? Måste ju inte vara "All ......", men gärna halvpension i allafall.

Älskar att få äta från frukost buffe.........

Av Åsa - 8 oktober 2007 07:53

Har ätit min frukost vid datorn och läste på Aftonbladet och Expressens sidor.

Snart blir det skutt in i duschen och sedan så ska jag jobba mellan 9-12 idag.

Barnen är i skolan och mannen han sover gott.


Solen är på väg upp här och det ser ut att kunna bli en fin dag.

Men kallt är det ju förstås , men det får man ju vänja sig vid...



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards