Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av Åsa - 10 oktober 2007 08:14

I dag ska jag jobba mellan 9-12. Är faktiskt väldigt skönt att börja just 9.00

Man hinner få i väg barnen och sedan ta det lugnt själv med sin egen frukost, lite data tid, duscha , ge marsvinen mat osv innan det är dags att åka.


Men jag har på morgonen kollat över mitt schema denna vecka och hur min chef lagt mina tider. Går ju 50% nu.

Jag kommer att göra 2 timmar för mycket denna vecka om jag ska gå som hon sagt.

Hon har visserligen sagt att hon kollar hur många timmar jag ska göra till den 24/10, är sjuskriven 50% tills dess. Därefter ser hon till att fördela dessa timmar på de dagar jag ska jobba.

Men då måste ju det i sin tur innebära att jag ska gå mindre någon annan dag eller vara helt ledig någon dag.

Förstår inte varför man inte bara kan dela de befintliga turerna rakt av så det blir exakt 50% varje dag istället ?!


Men hålla lite kolla på antalet timmar lär jag nog göra i allafall.....

Av Åsa - 10 oktober 2007 08:06

Nu har jag ätiti frukost vid datorn, frågade visserligen R om vi inte kunde äta frukost i hop men sängen drog tydligen mer...


Men för alldel, tycker det är skönt att äta själv vid datorn med och passa på att läsa lite i dagstidningarna.

Tyvärr är det ju så mycket våld ibland så jag knappt känner att jag orkar läsa om det. Man blir illa berörd och man har så svårt att förstå att tex ungdomar misshandlar och ibland har ihjäl varann och andra. Filmar med sina mobiler hela scenariot och tycks var skit stolta.Kan lägga ut filmerna på nätet tex.Hur kan det gå så fel ? Att man inte har den minsta respekt för andra och hur man ska betee sig?


Fast det finns ju mycket annat att läsa om med som tur är.

Något jag just kom på att jag INTE tittat på är vad det ska bli för väder.

Har hört att det är snö på gång snart till vårt område.

Lovisa har redan planerat att hon ska göra en liten snö häst eller kanin!


Av Åsa - 10 oktober 2007 07:58

I morse då jag vaknade till antog jag att klockan säkert inte var med än 5.30 eller så eftersom jag tycks vakna ca en timme INNAN klockan ringer och jag ska gå upp.

Tänkte först att ,strunta i att titta på klockan sov vidare men i andra andetaget tänkte jag att bäst att kolla i allafall. Klocka var 05.15


Varför i hela friden vaknar jag en timme eller drygt innan jag ska upp, har väl aldrig hållt på så här tidigare. Kanske någon enstaka gång men inte varje dag...

På helgerna om jag är ledig så kan jag sova längre utan problem. Men vardagar då i allafall barnen måste upp och till skolan är det så här.


Svårt att somna om men sov lite till och från tills klockan var 06.30 och dags att gå upp.




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards