Alla inlägg den 13 oktober 2007

Av Åsa - 13 oktober 2007 10:39

I går kväll såg vi senaste Beck filmen och den måste jag säga var lite annorlunda än de tidigare.

Bra -absolut men får en 3:a av mig,inte mer, medan R tyckte den var väldigt bra. Så från honom säkert en 4:a i betyg.

Spännande iallafall och som sagt Beck filmerna är ju alltid bra mer eller mindre tycker jag!


Av Åsa - 13 oktober 2007 09:38

Här har vi ca -4 grader.

Tvärs över vägen ser det ut som de ska ha cykel tävling idag, är väl sådan där mountain bikes.Fy så kalllt om fingrarna och näsan det lär bli.

Kan väl inte vara lika kul när det är så kallt. Borde ju kunna vara halt på stockar och stenar.Men sådant är de kanske vana med.

De utsätter sig ju i vilket fall för detta frivilligt, något oförstående är jag men så är jag inget cykel freak heller...


Själv cyklar jag bara under sommar tid, om jag cyklar överhuvudtaget vilket händer väldigt sällan.


För att vara helt ärlig så tror jag inte min bike har rullat på vägarna på 5 år eller så. Den har vilat sig och i våras när jag faktiskt var på väg att se om jag kan cykla fortfarande så var däcken alldeles platta.

Bara att pumpa tänker ni? Men se så enkelt var det inte för mannen hade tydligen plockat ventilgummi från den och vad det nu heter så det behövdes nya grejer till min. Så jag tittade iallafall på biken där på gräsmattan men då det inte gick att cykla bums så fick den in på plats i förrådet igen.


Kanske gör jag ett nytt försök nästa vår.....

Av Åsa - 13 oktober 2007 09:13

Sov faktiskt hela natten utan att vakna sådär ruskigt tidigt!!

Idag vaknade jag av att Lovisa kom inskuttande 06.45 och undrade om det var morgon??

Linnea var  det full fart på också. Så de började med att leka uppe och jag låg kvar i sängen en stund till.


Men i dag är det ont i kroppen ,lite huvudvärk och känner mig trött.

Tror det är ett resultat av att jag jobbat mån-fredag denna vecka och det har varit stressigt  och så mycket att göra.

Sedan till kom ju detta med att vi inte skulle få ha kvar vår jobb bil på dagtid, blir i sig ett stress moment osv.


Jag ska ju ta det lugn , arbeta i normal takt och sedan gå hem när jag ska sluta säger beteendevetaren. Men försök med det i våran arbets miljö. Kan funka någon enstaka dag annars är det väldigt svårt.


Nästa vecka är jag bara ledig på fredag. Så det blir en minst lika tuff vecka.

Ska även jobba helgen då. Blir min första sedan i Februari.

Lite pirrigt känns det kanske. Annars har jag inga problem med att jobba helg , nu känner jag mer att "då är man helt själv".

Vi jobbar då på våra boenden med det som behöver göras, men vi kan också få arbets uppgifter från lansdtinget. Tex att ge injektioner, lägga om sår hos personer i "eget boende". Vi åker alltså som regel hem till dessa personer.


Ska väl inte bekymra mig över nästa helg utan försöka njuta av att jag är ledig denna i stället.

Dock måste jag kolla nästa vecka för jag tror inte chefen gjort så min vikarie, den som fyller ut min tid kommer en halv timme innan jag ska sluta utan att vi slutar börjar samma minut!

Man måste ju ha tid att rapportera lite till den som kommer eller hon till mig!! Fast det borde hon ju ha tänkt på....



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards