Alla inlägg den 15 oktober 2007

Av Åsa - 15 oktober 2007 08:04

Nu när Lovisa är sjuk så får jag sköta hennes djur på spelet djur.nu .

Är ett gratis spel med katter, hundar, kaniner och hamstrar. Som man köper och ska ta hand om.Köpa mat i djur affären, leksak, ge mat och gosa. Man behöver inte dit varje dag men några gånger i veckan i allafall för får de för låga poäng får de tex inte para sig.Man kan amnäla dem till utställningar också om man vill.

Det fiffiga är att ska man bort på semester tex så kan man lämna djuren till pensionatet och hämta dem när man kommer hem. Då har de skött om dem.

Nu ska jag "göra min plikt" och mata hennes djur och gosa med dem. Hon har väl 10 stycken och det tar bara någon minut så det är snabbt gjort.

Av Åsa - 15 oktober 2007 07:51

Så fick jag tag på fröken i Lovisas klass, hon tyckte det var synd förstås att hon var sjuk. I dag skulle de ju dessutom och hälsa på hennes dagis!


Skolsköterskan har visst ingen telefon tid på måndagar utan tidigast i morgon.Telefon svarare fanns , men då blir jag lite överrumplad och vet inte om jag ska säga nåt eller ringa i morgon så man kanske kan få en ny tid direkt !?

Hm, ringer väl i morgon i stället bara jag nu kan komma i håg det oxå !!

Av Åsa - 15 oktober 2007 07:40

Har provat ringa och sjukanmäla Lovisa till skolan samt avbeställa hennes tid hos skolsköterskan på onsdag fm, men ingen som svarar så jag provar väl om en liten stund igen.

Jag tror inte alls hon kommer att kunna gå till skolan förrens tidigast på torsdag. Så det är lika bra att flytta fram skolsköterske besöket i tid. Så hon kan boka in någon annan eller så. och vi får en annan tid i stället.

Av Åsa - 15 oktober 2007 07:27

Under natten klev en glödhet Lovis ner bredvid mig. Visserligen är man ju frusen, men detta känndes som att vara mitt i Sahara öknen...

Så jag fick pinna upp och ordna vatten och Alvedon brus - hon tycker bäst om dem. Sedan fick hon ett eget lakan att husera under.

Därefter sov vi vidare och jag vaknade till vid 05.30 men lyckades åter somna om till klockan piper så där irriterat vid 06.30

Då var det bara att släpa sig upp och väcka Linnea som inte alltid är så lätt att få ur sängen på morgonen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards