Direktlänk till inlägg 16 oktober 2007

Fylla i fråge formulär eller ej !

Av Åsa - 16 oktober 2007 09:56

Här var det väldigt vad telefonen ringer i dag.

Nu var det min försäkringskasse handläggare.

Hon hade fått mitt sista sjukintyg men det näst sista fanns inte. Vet dock att jag skickat in alla orginal men då har det väl kommit bort.

Tror jag har en kopia av det så jag kunde lämna det hos dem i grannkommunen dit jag ändå ska snart.


Passade på att fråga om hennes åsikt gällande ett formulär jag fått från "kommunen" att fylla i. Där är frågor om vilka arbets uppgifter man klarar av och inte. Bara det att endast 2-3 frågor är relaterade till sjuksköterske yrket. Resten är när man jobbar på avdelning eller hemtjänsten.

Tex kan du handla åt den boende, hjälpa dem på toaletten, tvätta dem i sängen, vända dem osv.

Förstår tex om man har problem med rygg eller liknande att man där kan utröna vilka arbets uppgifter man kan klara eller inte.

Men dessa saker gör normalt inte jag och det hör inte till min uppgifter.


Det finns inga frågor heller om den psykosociala arbets miljön, vilket är den som är jobbig för mig som sjuksköterska.


Sökt peronen jag fick formuläret av flera gånger men inte fåt tag på henne. Dock skulle hon finnas där i morgon.


Min chef sa att jag fick väl tänka "hypotetiskt" om jag skulle kunna klara av den uppgiften.


Min handläggare tyckte precis som mig att det finns väl ingen anledning att jag ska svara på frågor som inte är relaterade till mitt jobb.


Så än har jag inte börjat fylla i formuläret...


Informerade även henne lite snabbt om hur vi har det på jobbet och att jag inte vet om jag kan fortsätta att gå 50%.Även om jag så gärna egentligen vill det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards