Direktlänk till inlägg 18 oktober 2007

Hemkommen !

Av Åsa - 18 oktober 2007 15:31

Då är man hemkommen!

Jobba gick bra, var så trött men var ganska lugnt mot vad det brukar vara. Hade ju mitt arbets pass mitt på dagen och det var säkert mer hektiskt på morgonen.


Efter arbetes slut så bytte jag om och så ner till doktorn.

Hade ju först den tiden för att kunna tala om mina leder/fryser och min rosacea (utslag i ansiktet). Men tiden blev lite knapp så då tyckte jag min nuvarande hälsa/jobb var mest akut så vi tog det idag. Det andra skjuter jag på framtiden...


Ja vad ska man säga! Livet ska väl inte vara för enkelt. Efter diskussion hit och dit så har jag nu sjukintyg på att jag ska gå 25%  19/10-7/11.

Men sedan får man ju se om Försökringskassan godkänner detta. Är ju inte så enkelt alla gånger nuför tiden...

Dock berättade jag att jag nämnt detta för min FK handläggare och hon som har hand om oss sjuksrivna i kommunen. Att jag inte mår bra och kanske behöver gå ner till 25% och att jag vill att det blir ett möte snart.


Det tyckte min doktor också var viktigt, att det blir ett möte, så det hoppas jag på framöver.Även om jag samtidigt bävar för det på ett sätt!!


Fick klart för mig i dag att chefen inte anser att vi generellt är underbemmannade. Så vi och chefen har inte samma åsikt där.


Har försökt ringa chefen men hon kommer tillbaka kl 16.00


För det hela innebär ju att jag ska jobba 25% i helgen och inte 50% dessutom har jag gjort för många timmar denna vecka och förra som skulle kompenseras "rättas till" delvis i helgen och nästa vecka!!

Hade ju varit enkare att dela alla jobb dagar rätt av i två delar från början och inte räkna ut hur många timmar jag ska göra på en viss tid och sedan göra fler timmar vissa dagar och mindre andra. Det kan man ju se nu när sjuskrivningen blir ändrad.


Hoppas nu verkligen att jag kommer att kunna sova bättre. Annars kan jag få sömntabletter, men det erbjudandet väntar jag med.

Jag kan ju inte ta insomningstablett direkt när jag lägger mig efter som jag sover bra från början, men sedan vaknar under natten. Då tycker jag som regel det är för sent att ta det. Men visst finns ju olika sorter!


När klockan passerat 16.00 får jag prova ringa chefen igen, tänk att man nästan kan känna sig nervös för att tala om att jag ska gå ner i tid även om jag träffat henne i dag och förberett henne på det !

Ibland känner man sig ganska liten fast man är stor!!

 
 
Ingen bild

Helén

18 oktober 2007 16:02

Oroa dig inte för det, det är inte ditt bekymmer!! Du vet ju hur hon är... Tycker det är bra att du går ner i tid!
Fattar inte att hon inte anser att vi är underbemannade!

 
Ingen bild

Ullis

18 oktober 2007 21:54

Tveka inte vad gäller sömntabletter,ibland behövs de för att man ska komma ur problemet med sömnen. Jag hade det precis som du svårt att somna, låg och vred mig 1-2 timmar och sen vaknade jag varje natt 03.00 (vargtimman) och satt uppe till fem, sex.....Det funkar ju inte i längden! Det finns ju så olika sorter. JAg provade ett par olika men Atarax funkade jättebra. Sover längre på den och är ju egentligen en allergimedicin som inte är beroendeframkallande.
KRAM!

 
Åsa

Åsa

18 oktober 2007 22:26

Atarax lät ju inte så dumt isåfall, eftersom de inte är beroende framkallande.
tack för tipset och blir det inte bättre med sovandet får jag nog prova någon medicin.

http://klackebo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 28 april 2011 09:51


  Underbart med våren, solen och värmen. Härlig årstid! Ledig några dagar och då blir det att ägna endel tid åt trädgården. Lite längre fram blir det mer att rikta in sig på vår altan som började byggas förra året men ska göras klart (saknar "st...

Av Åsa - 3 april 2011 22:44

Var till min dr förra veckan och nu har jag trappat ut kortisonet. Har känt mig enormt mycket tröttare sista dagarna och det kan ju vara just att kortisonet nu är borta, men bara att kämpa på och det kanske blir bättre.   Mina vita blodkroppar ...

Av Åsa - 22 mars 2011 22:02

Nyss hemkommen från jobbet.Är så tacksam för att jag har ett arbete som jag trivs med och har så härliga arbetskamrater.Finns ju många som inte trivs med det arbete de har eller med arbetskamraterna och det måste vara väldigt jobbigt. Nu smaskar ja...

Av Åsa - 12 mars 2011 17:21


   Tänk vad åren går fort.Idag fyller yngsta dottern 10år.Så här ska vi äta tacogratäng som födelsedagsbarnet önskat och sedan ska vi snaska på lördagsgodis och kika på melodifestivalen. I år har jag ingen riktig favorit (än) men kanske får under k...

Av Åsa - 11 mars 2011 09:12

Min mage mår till och från inte så bra men nu har det varit ihållande och har mest haft ont i magen sista veckorna.Äter omeprazol varje dag och försöker peta i mig sådant som ska passa magen i matväg men går "sådär". En av största orsakerna till be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards