Alla inlägg den 19 oktober 2007

Av Åsa - 19 oktober 2007 08:22

Är ledig i dag och ska jobba i helgen. Min chef skulle dock höra av sig under dagen om vilka tider jag ska gå,då jag nu ska gå 25% i stället för 50%.

Jag har dessutom gjort lite för många timmar så ev kan jag bli ledig någon av dagarna i helgen.

Har egentligen inget emot att jobba helg men nu med sömnproblemen hade det nästan varit skönt att få vara ledig lite fler dagar i rad.

Annars är jag ledig på tisdag och sedan inte förrens lördag-söndag, tror jag.

Så det är ett tag annars tills man är ledig två dagar i rad.


Nu ringde min chef!

Jag blir ledig i helgen, den vikarien som skulle dela skift med mig tar hela skiften i stället.


Dessutom kommer en natt syrra att bli tillfrågad om att gå dag i tre veckor och det är jag nästan säker på att hon kommer att tacka ja till.

Blev så glad då jag fick höra det.

Hon ska täcka för mig och en annan som är sjukskriven.

Den andra är dock sjukskriven tills på onsdag och sedan vet vi inte om det blir längre.







Av Åsa - 19 oktober 2007 08:17

Lite vissen och emlig men rätt ok ändå.

Av Åsa - 19 oktober 2007 08:04

Att jag inte vill ha katt beror inte på att jag inte gillar katter, för det gör jag.

Har haft inne katter då vi bodde i lägenhet, men inte i huset.

Vill inte ha "ute katt". Kanske ändrar mig om 10 år vad vet man men jag har sagt till R att börja jag prata om att skaffa katt så säg åt mig att tänk en gång till !!


Varför vill jag då inte ha ute katt.

Helt enkelt därför man sett flera vars katt är borta. Som sätter upp lappar ber en titta i sina förråd så de inte blivit instängda osv.

Ibland kommer de så småningom tillbaka , kan hittas överkörda eller så får man aldrig reda på vad som hänt dem.


Den oron och ovissheten vill jag inte utsätta mig för.


Tycker samtidigt att det är bra och naturligt för katter att få vara ute men

är rädd att de ska skadas.

Just ovissheten om de inte skulle komma tillbaka och man inte hittar dem. Att de kanske gått en grym död till mötes i något förråd eller liknande, nej det skulle ge mig värsta mardrömmarna....

Fast det säkert är troligare att de blivit tagen av något rov djur eller så.

Men det får man kanske aldrig reda på...


Men att stå emot en kisse är inte lätt. Har blivit erbjuden kattungar flera gånger men tackar nej fast det bär emot *skratt*.


Vägrar i allafall åka och titta på dem , det kan jag inte för då kom jag väl

hem med två stycken....

Av Åsa - 19 oktober 2007 07:49

Somnade vid 22.45 och sedan har jag vaknat till tre gånger i natt men faktiskt lyckats somna om nästan bums igen. Dessutom har jag inte vad jag vet ialla fall drömt någon direkt stressig dröm.


Om man inte ska räkna min dröm om att vi plötsligt hade katt som det ,*skratt*, vi ska nämligen absolut INTE ha någon katt.


Men i drömmen hade R tydligen skaffat en vit katt med lite gul/brun färg på ryggen och korsning mellan maine coon och norsk skogskatt. Hur  jag nu fick till det !! Men i drömmar kan det ju bli lite hur som helst.Kände mig i allafall inte stressad över det utan mer att -Jaha blir väl bra med katt med....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards