Alla inlägg under november 2007

Av Åsa - 19 november 2007 07:46

I går kväll låg plötsligt 5 bebisar vid Mira. De kom någongång mellan 20-21.30

Alla ser pigga ut. Blev två lakeland honor, en lakeland hane och två skinny honor.Bilder och mer information kommer senare i dag.


Nu väntar jag på att burkompisen Petra ska få sina bebbar.

Hon är nu med och hjälper Mira.


Pappa till Miras bebbar och Petras kommande är Gideon som har en amerikansk pappa.


På bilden var hon inte dräktig!

Av Åsa - 19 november 2007 07:40

Känner mig lite mer förkyld men hoppas det bara är nu på morgonen!


I dag ska jag till min doktor på fm och höra med henne om mina leder, att jag är så frusen, svullen under fötterna (speciellt på morgonen) osv.

Få se om hon har någon aing om vad det kan vara och om det finns något att göra åt- vilket jag betvivlar, men man vet ju aldrig!


Känner att det blivit värre efter sommaren så det är ju bra att berätta hur det är i allafall. Är så stel och svullen under fötterna på morgonen så jag har ingen vacker stil då jag går upp ur sängen. Ser nog mer ut att vara 80 då än de 40 år jag är (Så ovant det känns att säga 40 år !!)


Av Åsa - 18 november 2007 18:49

Här har det varit en väldigt trevlig em med M och familjen.

De kom vid 14.00 och åkte hem vid 18.00 Tiden gick fort!


Smörgås tårtan var väldigt god. (Den är köpt så ingen tror jag är duktig på att knåpa själv *skratt*).




Av Åsa - 18 november 2007 10:53

En späckad action rulle med otroliga scener.

Ok. Blir en 3a, R tyckte en 4a men så gillar han dessa helt enorma scener där de överlever trots att det verkar helt orimligt. Underbara ljudeffekter tyckte R också !


Av Åsa - 18 november 2007 09:38

Vaken är jag men inte mycket mer!


Redan 07.00 fick man slå upp sina blå, då var barnen vakna och kivades lite.

Men jag har tagit det lugnt och nu blir det frukost.

Är lite täppt i näsan men blir nog bättre!


I dag på em kommer min kompis M och hennes familj.

Förr firade vi alltid varandras födelsedagar och var så duktiga på att "komma i håg" .Men så gör vi inte numer. Dock påminnde M  mig om att när vi fyller jämnt skulle vi i allafall firar varann....

Det känns helt ok så de kommer i dag.

Är sällan vi ses allihop så det blir trevligt.


Så det blir smaskig smörgås tårta och fika i dag med.
Inte mig emot *skratt*


Av Åsa - 17 november 2007 20:17

Då har kalas gästerna begett sig av hemåt.

Vi har haft det jätter trevligt med god smörgåstårta och fika.

Fått trevliga presenter som  pengar,tallrikar (flata o djupa), två tavlor, blommor ,ett vackert ljus, presentkort, lotter, avslappnings cd mm.


Pengarna jag fick av mina föräldrar ska jag fundera på vad jag vill köpa för. Man kan ju gör mindre inköp då och då så räcker de länge *skratt*.


Brorsan var här innan de andra för han skulle ut på galej.

Så först skulle han ha lite folk hos sig och sedan ut på klassfest.

Hoppas han har trevligt!


Barnen är trötta så nu ska de snart krypa i säng.


R och jag ska kika på tv eller fortsätta på "Die Hard 4" filmen som vi började på igår. Den var dock runt 2 timmar så vi orkade nog bara med hälften.

Är väl lite väl mycket action för att riktigt vara i min smak men ok ändå!


Av Åsa - 17 november 2007 08:45

Vi vaknade vid 06.30 Lovisa och jag.

Hon kom nedkrypandes på morgon sidan.


Vid 07.00 kom Linnea och så gick vi upp.

R med men bara för att gå ut med hundarna och sedan kröp han ner i sängen igen.


Känner mig lite små förkyld och Linnea med. Lovisa är bättre.


I dag ska vi städa två marsvins burar och sedan blir det en vända ner till återvinningen med spån säckar, kartonger och annat skräp.

kanske hämta hö också , om jag kommer i håg, så slipper jag göra det i början av kommande vecka.

Det är jätte fint och bra hö, är så glad att jag kan köpa/hämta där.


Senare på em kommer släkten på kalas.

R ska baka en socker kaka.Själv har jag varken ork eller lust till att baka något så förutom sockerkakan blir det köpt fika bröd.


Sedan ska R hämta smörgåstårtor och jag undrar i mitt stilla sinne var vi ska få plats för dem....

Vi har haft två kyskåp i några år men i somras slängde vi det gamla.

Men vid ett sådant här tillfälle hade den varit bra.


Så jag får väl försöka rensa och plocka i ordning i kylen....

Av Åsa - 16 november 2007 19:31

Linnea kom med frågan om hon fick se på "Idol" i kväll.

Jag kollade lite förra gången men är annars minst sagt måttligt intresserad. Dock anser jag det vara "värst" i början vid uttagningarna, då jag inte alls ansåg det lämpligt för barnen att titta.

De använder ju allt annat än snälla ord till de sökande ibland och kan var väldigt taskiga. Även om man själv undrar hur vissa kom på tanken att ens söka dit.....

Men man behöver ju inte vara spydig och elak för det.

Men programmet ska väl vara sånt...


Hur som, så får hon kika i kväll så länge hon orkar, går väl i repris annars i helgen.Får väl kika jag med om jag inte somnat....

Såg att Carola skulle vara med, har väl bra "pipa" men annars är hon ingen favorit hos mig.

Tv

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards