Alla inlägg under november 2007

Av Åsa - 14 november 2007 19:58

Pappa har kommit hem idag från sjukhuset , han blev opererad i går.

Mådde rätt ok  men var väldigt frusen, vilket han annars aldrig är.

Men kan ju vara så nu innan kroppen är ok,dock bad jag honom hålla lite kolla om han  får feber kanske fått en infektion.


Dock var han tacksam att vara hemma igen. Hade delat sal med tre andra, visserligen trevliga herrar men är ju svårt att sova  när sjuksköterskor/undersköterskor springer ut och in !


En av herrarna var rätt gammal och behövde mycket hjälp.

Pappa tyckte synd om honom och det gör man ju.

Han är ju inte heller van som en annnan vid mer vårdkrävande patienter.


Skönt i allafall att se honom hemma igen och håller tummarna för att han snart är sig lik igen!


(Bilden är en träfigur jag fick då jag var klar sköterska)

Av Åsa - 14 november 2007 17:45

Hemma igen. Håller på att steka kyckling pyttipanna, sådan där fryst som är klar på några minuter.


Huvudvärken blev bättre efter treo och diklofenac.

Hade ju arbetsplats träff och det var som vanligt delvis diskussion om vår ansträngda jobb miljö men även annat förstås.

Är nu förankrat i gruppen att jag går 25% denna och kommande vecka sedan 50% och att jag i allafall nu i början  bla ska vara på min avdelning och inte flacka runt som det kan bli.


Även att jag inte ska jobba ensam.

Det skulle vi åter diskutera inför att jag går upp på 50% fast det är väl i såfall jobbigare att arbeta ensam då när det blir fler timmar.

Är ju snart jag ska börja med det!

Men får se hur det blir då, vi ska ju prata om det..


Ska försöka att komma ihåg att hämta sjukintyget i morgon i allafall.




Av Åsa - 14 november 2007 12:40

Så är huvudvärken på framfart igen.

Måste nog ta lite piller innan jag strax ska i väg.


Får väl vara glad att jag inte har magkatarr i dag också.......

Av Åsa - 14 november 2007 10:46

Nu har jag näthandlat kläder som barnen ska få i julklapp.

De började att åka slalom förra vintern och tyckte att det var så roligt.

I julklapp kommer de att få jacka och byxa som kan passa till detta, likadana som går mest i rosa färg.Även köpt underställ och vantar.


Sedan kommer de att få slalom utrustningar men ev köper vi dem efter jul , brukar kunna vara billigare då.

Barnen vet redan om den presenten så då spelar de inte så stor roll om det blir före eller efter. De lär ju med och prova ut vad de ska ha.


Linnea behöver nya längdåkningsskidor och stavar också men det får hon önska sig i julklapp av släkten!


Dessutom lär vi prova om skridskorna passar annars behöver hon nya sådana också....


Till barnen kommer vi att köpa lite färre "andra " julklappar med tanke på slalom grejjerna.

Men några paket blir det och endel har jag redan inhandlat.




Av Åsa - 14 november 2007 08:07

På fm ska jag göra rent några marsvins burar.

Det är så att skinnysar och särskilt om man har ett gäng bebisar med mamma och väninna så får man göra rent ganska ofta.

De bajsar nåt enormt *skratt*.

Men så är det de äter mycket och så lär det ju komma ut endel med....


Mira och Petra är dräktiga och bebbarna bör kika ut från 18/11 och mitten av December.

jag brukar undvika att ta upp de som är dräktiga. Ibland mot slutet kan jag känna lite bak om de börjat öppna sig men annars får de vara i fred.


Pink blir jag inte riktigt klok på. Hon har inte verkar vara dräktig men ibland får jag för mig att det kan vara bara en bebis eller så. Henne ska jag ta upp idag och känna lite på så jag vet hur det är ställt.


Annars får hon som sagt gå med Anton igen framöver.


Ska försöka ta lite bilder på marsvin idag igen och uppdatera till salu sidan på min hemsida.

Blir någon bild bra så får ni nog se dem här också.

Av Åsa - 14 november 2007 07:56

Snöar , lite mulet och några minusgrader.

Barnen har åkt till skolan.Själv ska jag vara på jobbet vid 13.00 sedan blir det nog till runt 16.00 Vi har arbetsplats träff och det lär väl bli endel att diskutera som vanligt!


Har sovit gott och 06.15 kom Lovisa ner krypande bredvid mig. Var ju ingen ide att somna om då klockan ändå skulle ringa vid 06.30

Så vi låg och pratade en stund.


Av Åsa - 13 november 2007 20:59

Tydligen har det i dagarna öppnats en "Elvis" butik och saker att beskåda på orten.

Finns nämligen en man som är en riktigt Elvis fantast  och har massor av saker.


Pratade med honom i dag och han hade visst sålt ett hårstrå från Elvis för jag tror det var 3000kr eller nåt sånt.

Tydligen känner/kännde vederbörande Elvis hårfrissa och har köpt via honom. Äkthetsintyg fanns visst också.

Är ju verkligen lite häftigt med en sådan butik, man kanske skulle ta och besöka den. Innehavaren är för övrigt väldigt trevlig och seriös.


Av Åsa - 13 november 2007 20:03

Vecka 46

  • Sover du bra på nätterna, eller vad gör du om du inte kan somna/sova? Sover som regel bra. Inga problem med att somna....
  • Hur många timmar sover du per natt, vardag/helg? Olika men oftast runt 8 timmar, någon timme mer kan det bli om det är helg. Någon timme mindre om jag kommer i säng sent och ska upp tidigt och jobba...
  • När går du upp respektive och går och lägger dig vardag/helg? På vardagar går jag upp runt 06.30 för barnen ska till skolan. Börjar jag själv 7.00 går jag upp runt 06.00 På helgerna blir det mellan 7.00-8.30 När det gäller intagande av sängen så är det oftast mellan 21.30 och 23.30 beroende på om jag är ledig dagen därpå eller ej och hur länge jag orkar vara vaken. Ofta somnar jag om inte annat i soffan...
  • Snarkar du, talar i sömnen eller kanske t.o.m går i sömnen? Nix inget av det nämnda.
  • Sover du ensam i sängen, om inte med vem/vilka Sambon är oftast på sin sänghalva och emellanåt är yngsta dottern mitt i sängen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards